Guest Posted June 19, 2012 Share Posted June 19, 2012 Vetoakselin suojakumissa on reikä ja sieltä tiputtaa öljyä. Loppuuko vuotaminen vaihtamalla suojakumi vai meneekö jotain muutakin vaihtoon? Toisin sanoen, pitääkö suojakumin sisällä velloa öljyä valtoimenaan? Oletan, että -73 Kuplaan käy semmoiset halkaistavat kumit. Ja kun laatikkoon joutuu lisäämään öljyä, onko se GL-4 vai GL-5? Quote Link to comment
Guest Jofa Posted June 19, 2012 Share Posted June 19, 2012 Oletettavasti sulla on swinggi perä autossa,jos kumin sisällä on öljyä ja sitä kuuluu siellä myös olla. Siihen käy nuo halkaistavat kumit, mutta muista asentaa saumakohta oikein. Kelloasteikolla joko kymmeneen tai kahteen ei ihan suoraan ylös. Öljyksi käy GL-4 ja nehän kannattaa vaihtaa varsinkin jos ei ole tietoa milloin vaidettu. Tilavuus noin 2.5 litraa.. Quote Link to comment
vwagen Posted June 19, 2012 Share Posted June 19, 2012 Halkaistavan kumin sauman oikea asento on täysin vaakasuoraan,ruuvien ja klemmareiden kiristys siten että vetoakseli on vaakasuorassa,ja tässä on 1 harvoja kohtia kuplassa jossa voi käyttää silikonia,siis siihen saumaan ohut sipaisu. Quote Link to comment
Guest Jofa Posted June 19, 2012 Share Posted June 19, 2012 Niin no onko tuolla nyt seksuaalista merkitystä että onko se sauma kelloasteikolla kymmenen vai kaks vaikko vaakasuoraan yheksän tai kolme, mutta pointti että sauma ei ole pystysuoraa ylös eikä missään nimessä alas päin. Quote Link to comment
Guest Aircooled.fi Posted June 19, 2012 Share Posted June 19, 2012 - Ei alas siksi, että öljy valuu saumasta läpi. - Ei ylös siksi, että sauma elää ja venyy voimakkaasti sisään-, ja ulosjoustossa. Vaakasuoraan siksi, että siinä asennossa saumalle syntyy mahdollisimman vähän rasitusta (ja sauma kestää tässä suunnassa huomattavasti paremmin joustoa), kun akseli liikkuu ylös ja alas ja öljy pysyy siellä missä sen kuuluu olla. Quote Link to comment
Guest Jofa Posted June 19, 2012 Share Posted June 19, 2012 joo juuri näin. kannattaa unohtaa tuo mun höpinä kellotaulusta ja asennosta koska se on ihan väärin... Quote Link to comment
Kujis Posted June 19, 2012 Share Posted June 19, 2012 >Kannattaa unohtaa tuo mun höpinä kellotaulusta ja asennosta koska se on ihan väärin... -Ei todellakaan olet täysin oikeassa, eli klo 10-11 väliin. Ennen laitettiin vaakaan mutta "tehtaalta" tuli uusi ohje että klo 10-11. Mistäkö kuulin? Hämeenlinnan Vaukon vanhalta asentajalta (myöhemmin työnjohtaja). On semmonen seppä ei en kyseenalastaisi hänen puheita. -Ja taas kerraan...kaikki laittaa niin kuten itse parhaimmakseen näkee/luulee(<-provo). Kyssäri: >öljy pysyy siellä missä sen kuuluu olla. -Missä tasossa se öljy siellä on? pikkuliru pohjalla?, puolillaan?, Täysi? puhutaan vetoakselin suojaputkesta. Quote Link to comment
son`der buzz Posted June 19, 2012 Share Posted June 19, 2012 Laitettiinko tehtaalla vetarinkumit mallia sauma? Eiköhän ne olleet saumattomat uutena? Saahan niitä vieläkin. (Ooberin jannut ainakin myy). On vaan hieman konstikkaampi asentaa. Niillä ei tarvitese murehtia kellotaulun suunnista! Mulla oli ovalissa alkuperäiset TODELLA paksu kumiset ja saumattomat. Klemmarit oli sellaiset mitkä meni akselin ympäri kaksi kierrosta ja kiristäminen sellaisen sokkamaisen`ruuvin`kanssa. Quote Link to comment
Art_Zi Posted June 19, 2012 Share Posted June 19, 2012 - Ei alas siksi, että öljy valuu saumasta läpi.- Ei ylös siksi, että sauma elää ja venyy voimakkaasti sisään-, ja ulosjoustossa. Vaakasuoraan siksi, että siinä asennossa saumalle syntyy mahdollisimman vähän rasitusta (ja sauma kestää tässä suunnassa huomattavasti paremmin joustoa), kun akseli liikkuu ylös ja alas ja öljy pysyy siellä missä sen kuuluu olla. Ja ei ylös, koska kaikki paska ja lika pääsee saumaan ja myös jää sinne... klo 10 tienoille oon ite laittanu ja hyvin on pelannu.... Quote Link to comment
Guest Jofa Posted June 19, 2012 Share Posted June 19, 2012 No Kujis varmaankin tarkoitti ,että tehtaalta tuli uusi ohje kuinka tämä halkaistava kumi tulisi asentaa jos sellaista käyttää.Ennen vaakaan ja nyt klo 10-11 Ei sitä että tehtaalla laitettiin halkaistavat kumit. Sen takia laittaisin tuohon asentoon sillä pienempi mahdollisuus vuotaa saumasta kuin se että olisi vaakatasossa,mutta ei kuitenkaan kello 12 jouston takia kuten se varmaan jo on tullut selväksi. Kuva on omasta autostani ja noin ne on toimineet. Ja tosiaan jokainen laittaa kuten tykkää.. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.