Jump to content

Vetoakselin suojakumissa reikä


Guest Kultsi

Recommended Posts

Vetoakselin suojakumissa on reikä ja sieltä tiputtaa öljyä. Loppuuko vuotaminen vaihtamalla suojakumi vai meneekö jotain muutakin vaihtoon? Toisin sanoen, pitääkö suojakumin sisällä velloa öljyä valtoimenaan?

 

Oletan, että -73 Kuplaan käy semmoiset halkaistavat kumit.

 

Ja kun laatikkoon joutuu lisäämään öljyä, onko se GL-4 vai GL-5?

Link to comment

Oletettavasti sulla on swinggi perä autossa,jos kumin sisällä on öljyä ja sitä kuuluu siellä myös olla. Siihen käy nuo halkaistavat kumit, mutta muista asentaa saumakohta oikein. Kelloasteikolla joko kymmeneen tai kahteen ei ihan suoraan ylös. Öljyksi käy GL-4 ja nehän kannattaa vaihtaa varsinkin jos ei ole tietoa milloin vaidettu. Tilavuus noin 2.5 litraa..

Link to comment

Niin no onko tuolla nyt seksuaalista merkitystä että onko se sauma kelloasteikolla kymmenen vai kaks vaikko vaakasuoraan yheksän tai kolme, mutta pointti että sauma ei ole pystysuoraa ylös eikä missään nimessä alas päin.

post-4794-13888364830853_thumb.jpg

Link to comment
Guest Aircooled.fi

- Ei alas siksi, että öljy valuu saumasta läpi.

- Ei ylös siksi, että sauma elää ja venyy voimakkaasti sisään-, ja ulosjoustossa.

 

Vaakasuoraan siksi, että siinä asennossa saumalle syntyy mahdollisimman vähän rasitusta (ja sauma kestää tässä suunnassa huomattavasti paremmin joustoa), kun akseli liikkuu ylös ja alas ja öljy pysyy siellä missä sen kuuluu olla.

Link to comment

>Kannattaa unohtaa tuo mun höpinä kellotaulusta ja asennosta koska se on ihan väärin...

 

-Ei todellakaan olet täysin oikeassa, eli klo 10-11 väliin. Ennen laitettiin vaakaan mutta "tehtaalta" tuli uusi ohje että klo 10-11. Mistäkö kuulin? Hämeenlinnan Vaukon vanhalta asentajalta (myöhemmin työnjohtaja). On semmonen seppä ei en kyseenalastaisi hänen puheita.

 

-Ja taas kerraan...kaikki laittaa niin kuten itse parhaimmakseen näkee/luulee(<-provo).

 

 

Kyssäri:

>öljy pysyy siellä missä sen kuuluu olla.

-Missä tasossa se öljy siellä on? pikkuliru pohjalla?, puolillaan?, Täysi? puhutaan vetoakselin suojaputkesta.

Link to comment

Laitettiinko tehtaalla vetarinkumit mallia sauma? Eiköhän ne olleet saumattomat uutena? Saahan niitä vieläkin. (Ooberin jannut ainakin myy).

On vaan hieman konstikkaampi asentaa. Niillä ei tarvitese murehtia kellotaulun suunnista!

Mulla oli ovalissa alkuperäiset TODELLA paksu kumiset ja saumattomat. Klemmarit oli sellaiset mitkä meni akselin ympäri kaksi kierrosta ja kiristäminen sellaisen sokkamaisen`ruuvin`kanssa.

Link to comment
- Ei alas siksi, että öljy valuu saumasta läpi.

- Ei ylös siksi, että sauma elää ja venyy voimakkaasti sisään-, ja ulosjoustossa.

 

Vaakasuoraan siksi, että siinä asennossa saumalle syntyy mahdollisimman vähän rasitusta (ja sauma kestää tässä suunnassa huomattavasti paremmin joustoa), kun akseli liikkuu ylös ja alas ja öljy pysyy siellä missä sen kuuluu olla.

 

Ja ei ylös, koska kaikki paska ja lika pääsee saumaan ja myös jää sinne... klo 10 tienoille oon ite laittanu ja hyvin on pelannu....

Link to comment

No Kujis varmaankin tarkoitti ,että tehtaalta tuli uusi ohje kuinka tämä halkaistava kumi tulisi asentaa jos sellaista käyttää.Ennen vaakaan ja nyt klo 10-11 Ei sitä että tehtaalla laitettiin halkaistavat kumit. Sen takia laittaisin tuohon asentoon sillä pienempi mahdollisuus vuotaa saumasta kuin se että olisi vaakatasossa,mutta ei kuitenkaan kello 12 jouston takia kuten se varmaan jo on tullut selväksi. Kuva on omasta autostani ja noin ne on toimineet. Ja tosiaan jokainen laittaa kuten tykkää..

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...