Jump to content

T2 Pritsenwagen takapihalta


Guest Kumimuumi

Recommended Posts

No morjens!

 

Tämmönen Helmi-Orvokki ollu vanhempien takapihalla melkeen 30 vuotta ja nyt aloin kartottamaan onko mitään enää tehtävissä. En ole koskaan Volkkareita harrastanu, mutta isällä ja veljellä on Kuplia, joten vierestä on tullu vähän katseltua. Sen verran tutkin että tämän täytyy olla uudempi kuin -71 kun löytyy levyjarrut edestä. Isällä on muistikuva että tämä olisi vuosimallia -72, rekisterote löytyy, mutta on vielä toistaiseksi hukassa. Auto on hankittu perheeseen joskus -83 tai -84 ja vähän sitäkin edeltäviltä ajoilta on historia tiedossa. Meille vahemmat ostivat tämän kun alkoivat rakentaa omakotitaloa, jonka pihassa auto edelleen majailee. Tällä kiskottiin lähes kaikki suurehkon rinnetalon materiaalit tontille. Pistetään tähän väliin pari kuvaa:

 

http://tinyurl.com/6v5e7a5

 

http://tinyurl.com/7zr5vmw

 

http://tinyurl.com/79yxb5d

 

http://tinyurl.com/7fpjv49

 

http://tinyurl.com/7epep4l

 

http://tinyurl.com/7unsnla

 

Tämä ei varsinaisesti ole vielä projekti kun ensin täytyis selvittää vieläkö tätä kannattaisi alkaa korjaamaan. Mitä sitten on tähänmennessä tehty. Noi kuvat on otettu sunnuntaina ja tänään tunkkasin auton keulan ylös ja vaihdoin noiden renkaiden tilalle uudemmat renkaat jotka pitää ilmaa. Tunkkasin ilmaan senverran että sain kaksi tuuman vahvaa lankkua etupyörien alle. Ainakin ne pitkittäiset isot runkopalkit oli täysin terveet kun kesti niistä tunkata nurkka aina ilmaan ilman rutinoita. Torstaina on takapään tunkkausta ja sinne uudet renkaat alle myös. Etujarrut on ihan totaalisen yhtä rautaa, nekin täytyy saada auki että saan auton ensin paremminlle sensseille ja siitä tarileriin--->työpaikan pihalle ja hyvään halliin.

 

Mätähommaa on varmasti rutosti. Aikasemmissa autoprojekteissa ja työnpuolesta on hitsaustaito hallussa ja työpaikalla hyvät tilat&välineet töihin. Mitä kerkesin tuossa tutkia niin Hot Carsilla on vaikka mitä peltiosaa tarjolla ja valmiita paloja käytän mahdollisimman paljon. Tämä siitä syystä että aikasempien autojen kanssa tein kaikki paikat itse, eikä siinä mielestäni ole juuri järkeä...

Mitä tässä olen nyt sitten vailla? Lähinnä haen vain kommentteja autolle, komppailua tai rehellisiä kommentteja siitä ettei tämä kannata 8)

Link to comment
Sen verran tutkin että tämän täytyy olla uudempi kuin -71 kun löytyy levyjarrut edestä. Isällä on muistikuva että tämä olisi vuosimallia -72, rekisterote löytyy, mutta on vielä toistaiseksi hukassa. Auto on hankittu perheeseen joskus -83 tai -84 ja vähän sitäkin edeltäviltä ajoilta on historia tiedossa.

 

...rehellisiä kommentteja siitä ettei tämä kannata 8)

 

http://www.thesamba.com/vw/archives/inf ... dating.php tuolta rungonnumeron perusteella saa selville vuosiluvun ja muutakin tietoa!

 

Edes työn tekeminen ei Suomessa kannata enää, saati sitten auton kunnostus... :)

,mutta saahan tuosta kivan auton, jonka tekeminen kuluttaa vapaa-aikaa ja koukuttaa volkkariharastukseen .....

Link to comment

No eihän tuo nyt mitenkään toivottomalta näytä.

 

Paikkoja mitä varmaan kannattaa tarkistaa ennen kun autoa enemmän alkaa kiskomaan on takaakseliputken kiinnitykset pitkittäisiin runkopalkkeihin. Kun aika usein näistä on koko taka-akseliputki sieltä palkin sisältä ruostunut poikki ja kun autoa rupeaa hinailemaan/siirtämään ne voi helposti katketa ja sitten onkin vittumaista saada kaikkki takaisin kohdilleen.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...