Jump to content

Kallistuksenvakaajaspekulointia


Guest Mika Raussi

Recommended Posts

Guest Mika Raussi

Mites on, ootteko kukaan kokeillu minkälaisia vakaajia taakse swingilootan kanssa ja minkälaisia vaikutuksia ajettavuuteen. Mitiskelin tossa, että oiskohan hyötyä moista rakennella.

 

Järeen etuvakaajan kun laitto, niin aika paljon väheni pomppu keulasta. Normaalia takapainoisempi kupla tahto tätä ennen tanssia pitkin tietä miten halus joka ikisestä pienestäkin töyssystä, jota ei normiautolla edes huomaa. sit alko kulkemaan aika paljon nätimmin. Kattoo nyt sit mitä ilmajousian kanssa asialle käy.

Link to comment

Itse odotan myös mielenkiinnolla toimintaa irssiperäisessä.

Myynti puolella alkoi lupaavasti keskustelu veitsi vakaajista, mutta kuinka ne toimii?

Onko koko vakaajat säädettävät tai kovat turhaa hifistelyä ilmavolkkareissa??

Vai eikö kukaan tiedä???

 

-Pete-

Link to comment
Siitä vaan rohkeesti spekuloimaan. Miten vaikuttaa vakaaja swingiperäsessä kuplassa?
No jos spekuloinnista on kyse niin minä olen varmaan oikea mies vastaamaan!

=)

 

Swingiperäiseen ei missään nimessä vakaajaa taakse, pelkästään haitallinen. Vakaajan vastakohta eli Z-bar teoriassa vahvasti hyödyllinen, varsinkin kovassa kaarreajossa.

Tässä alunperin -Alex-in palstalle postaamassa videossa väistellään lentäviä Anglioita jäykän Z-barin voimin:

Link to comment
Guest Mika Raussi

Eli kun ulompi pyörä painuu lokariin, tuuppaa toi tanko sisempää ulospäin? Tuntuu jotenkin hassulta toi systeemi. Voisko joku selittää mitä tossa oikeesti tapahtuu?

Link to comment
Mika Raussi said:
Eli kun ulompi pyörä painuu lokariin, tuuppaa toi tanko sisempää ulospäin? Tuntuu jotenkin hassulta toi systeemi. Voisko joku selittää mitä tossa oikeesti tapahtuu?

Se ulompi pyörä ei painu lokariin swingiperällä niinkuin muilla. Tuolla on aiemmin tekemäni grafiikka-installaatio aiheesta:

http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/11602-jacking-effect-z-bar-camper-compensator-yms/

 

Kirjoitan tuonne varmaan jatkoa tuosta Z-barista joskus, on vaan niin työlästä lahjattomalle tuo kuvien tekeminen.

Link to comment
Eli summa summarum: Swingi-peräisessä vakaaja peestä? Ko-kä?

Onko sama vaiva irssissä??

Voisiko joku vielä valaista niiden veitsi vakaajien edut...

Ja onko kukaan soveltanut veitsi-vakaajia pukkikeulaan?

 

-Pete-

Vakaaja on ok svingin kanssa jos autoa on madallettu.

Veitsivakaaja on säädettävissä.

KLR on käyttänyt veitsi vakaajia.

Link to comment
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...