Guest Mika Raussi Posted August 8, 2012 Share Posted August 8, 2012 Mites on, ootteko kukaan kokeillu minkälaisia vakaajia taakse swingilootan kanssa ja minkälaisia vaikutuksia ajettavuuteen. Mitiskelin tossa, että oiskohan hyötyä moista rakennella. Järeen etuvakaajan kun laitto, niin aika paljon väheni pomppu keulasta. Normaalia takapainoisempi kupla tahto tätä ennen tanssia pitkin tietä miten halus joka ikisestä pienestäkin töyssystä, jota ei normiautolla edes huomaa. sit alko kulkemaan aika paljon nätimmin. Kattoo nyt sit mitä ilmajousian kanssa asialle käy. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted August 9, 2012 Share Posted August 9, 2012 Siitä vaan rohkeesti spekuloimaan. Miten vaikuttaa vakaaja swingiperäsessä kuplassa? Quote Link to comment
PZQ Posted August 9, 2012 Share Posted August 9, 2012 Itse odotan myös mielenkiinnolla toimintaa irssiperäisessä. Myynti puolella alkoi lupaavasti keskustelu veitsi vakaajista, mutta kuinka ne toimii? Onko koko vakaajat säädettävät tai kovat turhaa hifistelyä ilmavolkkareissa?? Vai eikö kukaan tiedä??? -Pete- Quote Link to comment
multanen Posted August 9, 2012 Share Posted August 9, 2012 Siitä vaan rohkeesti spekuloimaan. Miten vaikuttaa vakaaja swingiperäsessä kuplassa?No jos spekuloinnista on kyse niin minä olen varmaan oikea mies vastaamaan! =) Swingiperäiseen ei missään nimessä vakaajaa taakse, pelkästään haitallinen. Vakaajan vastakohta eli Z-bar teoriassa vahvasti hyödyllinen, varsinkin kovassa kaarreajossa. Tässä alunperin -Alex-in palstalle postaamassa videossa väistellään lentäviä Anglioita jäykän Z-barin voimin: Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted August 9, 2012 Share Posted August 9, 2012 Eli kun ulompi pyörä painuu lokariin, tuuppaa toi tanko sisempää ulospäin? Tuntuu jotenkin hassulta toi systeemi. Voisko joku selittää mitä tossa oikeesti tapahtuu? Quote Link to comment
multanen Posted August 9, 2012 Share Posted August 9, 2012 Mika Raussi said: Eli kun ulompi pyörä painuu lokariin, tuuppaa toi tanko sisempää ulospäin? Tuntuu jotenkin hassulta toi systeemi. Voisko joku selittää mitä tossa oikeesti tapahtuu? Se ulompi pyörä ei painu lokariin swingiperällä niinkuin muilla. Tuolla on aiemmin tekemäni grafiikka-installaatio aiheesta: http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/11602-jacking-effect-z-bar-camper-compensator-yms/ Kirjoitan tuonne varmaan jatkoa tuosta Z-barista joskus, on vaan niin työlästä lahjattomalle tuo kuvien tekeminen. Quote Link to comment
PZQ Posted August 9, 2012 Share Posted August 9, 2012 Eli summa summarum: Swingi-peräisessä vakaaja peestä? Ko-kä? Onko sama vaiva irssissä?? Voisiko joku vielä valaista niiden veitsi vakaajien edut... Ja onko kukaan soveltanut veitsi-vakaajia pukkikeulaan? -Pete- Quote Link to comment
JM Posted August 9, 2012 Share Posted August 9, 2012 Eli summa summarum: Swingi-peräisessä vakaaja peestä? Ko-kä?Onko sama vaiva irssissä?? Voisiko joku vielä valaista niiden veitsi vakaajien edut... Ja onko kukaan soveltanut veitsi-vakaajia pukkikeulaan? -Pete- Vakaaja on ok svingin kanssa jos autoa on madallettu. Veitsivakaaja on säädettävissä. KLR on käyttänyt veitsi vakaajia. Quote Link to comment
pipo_esa Posted September 2, 2012 Share Posted September 2, 2012 Mitään vinkkiä millasta vakaajaa kokeilis swingiin taakse kun on hieman painavampi perä? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.