Esa Posted August 27, 2012 Share Posted August 27, 2012 Mistähän seuraavassa on kyse: Vaimon kupla oli seisonnassa pari vuotta. Nyt se otettiin ajoon. Oikea etujarru laahasi ja poljin tuntui oudolta. Vaihdoin työsylinterin ja pääsylinterin. Ilmatessa poljin oli edelleen jäykkä. Jatkoin ilmaamista sotkemalla tosissaan. Ilmausletkuun tuli sinertävää nestettä. Lopulta värillinen neste hävisi ja poljin alkoi toimia normaalisti. Onko jarruputkeen tai -letkuun kovettunut jotain seisonnan aikana ja mitä ? Quote Link to comment
Tanhis Posted August 27, 2012 Share Posted August 27, 2012 Mistähän seuraavassa on kyse: Vaimon kupla oli seisonnassa pari vuotta. Nyt se otettiin ajoon. Oikea etujarru laahasi ja poljin tuntui oudolta. Vaihdoin työsylinterin ja pääsylinterin. Ilmatessa poljin oli edelleen jäykkä. Jatkoin ilmaamista sotkemalla tosissaan. Ilmausletkuun tuli sinertävää nestettä. Lopulta värillinen neste hävisi ja poljin alkoi toimia normaalisti. Onko jarruputkeen tai -letkuun kovettunut jotain seisonnan aikana ja mitä ? Yleensä eka mitä kannattaa tarkistaa jos pitkään seisoneessa autossa jos joku jarru laahaa on se että vapautuuko laahaava jarru jos ruuvaa ilmausnipan raolleen. Jos näin käy niin kyseessä on suurella todennäköisyydellä umpeen turvonnut jarruletku. Eli päästää paineen vain toiseen suuntaan. Sitten kysymys kuuluu että jos sieltä tuli eriväristä nestettä niin onko sinne säiliöön joskus kaadettu jotain muutakuin jarrunestettä esim glygolia. Joka sinäänsä ei ole mitenkään kauhean vaarallista. Niin ja sääsithän pääsylinteriä vaihtaessasi sylinterin ja polkimen välisen käyttötangon välyden oikeaksi. Quote Link to comment
Esa Posted August 27, 2012 Author Share Posted August 27, 2012 Tässä oli varmaan kysymys juuri siitä, että paine pääsee vain toiseen suuntaan. Itsekin ajattelin ensin, että jarruletku on turvonnut. Nyt letkuista tuli ilmausruuvin kautta joku tulppa ulos ja jarrut toimivat niin kuin pitäänkin. Ehkä edellisten omistajien jäljiltä järjestelmään oli jäänyt jotain yhteensopimatonta. Quote Link to comment
Esa Posted August 27, 2012 Author Share Posted August 27, 2012 Tässä oli varmaan kysymys juuri siitä, että paine pääsee vain toiseen suuntaan. Itsekin ajattelin ensin, että jarruletku on turvonnut. Nyt letkuista tuli ilmausruuvin kautta joku tulppa ulos ja jarrut toimivat niin kuin pitäänkin. Ehkä edellisten omistajien jäljiltä järjestelmään oli jäänyt jotain yhteensopimatonta. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.