Guest MikkoL Posted January 7, 2013 Share Posted January 7, 2013 Voisiko joku viisaampi kertoa näiden historiasta jotakin, esim. miksi ovat niin halutut? Quote Link to comment
ARTO Posted January 7, 2013 Share Posted January 7, 2013 Ei nyt niin erityisen halutut, mutta yksi harvoja 5,5" leveitä peltivanteita mitä sai kuplaan jälkivarusteena jo 70-luvulla. Noita useimmiten näkyy 1303 sedanien ja cabrioitten alla. Makuasioita, mutta omaan silmään ns big malliset kauniimmat ja niitä sai kahdelle ET luvulla eli mahtuvat paremmin vakioloksujen sisään edessä + 914 Porschen ET erikseen. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted January 8, 2013 Share Posted January 8, 2013 Onkos kupliin / juniksiin / pallixiin ollut "tehtaan puolesta" saatavilla muita kuin: - Vakio peltivanteita, 4-5 pulttisina eri jaoilla, muutamilla eri reikäkuvioilla, kolmea tuumakokoa, umpinaisiakin, erilaisilla pöläreillä jne. - 10-puolaiset "marathon", "juhlavanteet", "maailmanmestari" - Nuo KPZ:t - "Big" -vanteet, "plussavanteet", "jeans-vanteet", kai näillekin monta nimeä on. Tuo "jeans" tässä yhteydessä väittelyn alainen, koska sit on erikseen normi-peltivanteita joihin tulee muovinen jeans-pöläri Oliko kaikki muut pelti/aluvanteet sitten jo erikseen ostettavia vai ihan tehtaan teettämiä "virallisia" vanteita? Puavo Quote Link to comment
Reino Posted January 8, 2013 Share Posted January 8, 2013 En noista muista vanteista mitään tiedä, mutta ensimmäisen vuosimallin Jeansseihin kuuluu plussa/tähtivanne. Vasta seuraavaan Jeans malliin tuli 10-puolainen vanne. Jeanssiin sai myös tavalliset peltivanteet+mustaksi maalatut peltiset pölärit, jos ei valinnut ns. erikoisvannetta. Muovinen Jeans kapseli taas kuuluu jälkiasennus Jeans pakettiin( penkinpäälliset+takaroiskeläpät leveät+tarrat+muoviset kapselit). Näissä on Jeans kirjoitusasultaan vähän erilainen kuin alkuperäisissä Jeans malleissa. Reino Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.