Guest avainsana Posted July 12, 2005 Share Posted July 12, 2005 Eli olen jo kahdet tiiviste satsit laittanu veto akselin laakerin juureen ( paperitiivisteet, o- renkaat, stefa ja prikka) missä vika kun silti vaan vuotaa rumpu aivan märkä kun ajaa 200km. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted July 12, 2005 Share Posted July 12, 2005 Mahdollista vuotoa varten uudemmissa "stefan kiinnityskopissa" on öljylle poistoreikä joka valuttaa öljyt jarrukilville. Vanhemmissa vastaavissa on rummussa "heittoputki" joka viskaa öljyt pihalle keskipakovoimalla. Tällöin sitä rumpuun sisään ei pitäisi päästä. Mikäli stefa on uusi ja koko paketti kasattu oikein, ei sen pitäisi kyllä vuotaa ollenkaan, etenkin jos rumpukin on kiinnitetty oikeaan momenttiinsa. Tyypillisesti kasassa ollut paketti kun rupeaa vuotamaan hissukseen jos rummun ottaa pois pidemmäksi aikaa, tosin pitäisi sen tiivistyä sitten takaisin kun vetarin kruunumutterin pistää takaisin momenttiin. Puavo Quote Link to comment
Fileas Posted July 12, 2005 Share Posted July 12, 2005 Laitoitko stefan aivan "pohjaan" asti? koitappa jättää se millin-kaks, ulommaks. Saattaa auttaa. riimitellen, Ville Quote Link to comment
Olli Ristimäki Posted July 12, 2005 Share Posted July 12, 2005 Mikäli stefa on uusi ja koko paketti kasattu oikein, ei sen pitäisi kyllä vuotaa ollenkaan, etenkin jos rumpukin on kiinnitetty oikeaan momenttiinsa. Puavo EI tarvi olla paljoakaan löysällä tuo rumpu niin alkaa ajossa vuotaman. Mulla oli tarvikekruunumutterit, joissa ei ole rumpua vasten tulevaa kaulusta toisella puolelle. Laitoin väliin ohuen prikan, jotta sai sokan reiät kohdalleen ja ajossa prikka olikin antanut periksi ja mennyt kupille -> mutterin pänninki löystyi pikkasen vaikka mutteri ei tietenkään pyörinyt yhtään. Heti alkoi vuotamaan. Alunperin momentti oli ainakin varsin lähellä tuota normi 360 Nm. Kasatessa tarvikesatseja kannattaa huomata, että laittaa sinne riittävän paksun prikan. Itse vaihdoin ekaa kertaa lakrut ja tarvikesatsissa tuli muistaakseni paljon paksumpi ja vissiin reiältäänkin vähän isompi prikka kuin mitä alkuperäinen oli. Ajattelin, että ei tuo tuonne sovi ja kasasin alkuperäisellä, ohuella prikalla. Lopputuloksen voi arvata. Quote Link to comment
Guest Jari Granath Posted July 12, 2005 Share Posted July 12, 2005 mihin väliin se tarvikesazin paksu prikka tulee, tai siis että mikä niistä originaaleista korvataan sillä paksulla? Quote Link to comment
Olli Ristimäki Posted July 12, 2005 Share Posted July 12, 2005 mihin väliin se tarvikesazin paksu prikka tulee, tai siis että mikä niistä originaaleista korvataan sillä paksulla? En muista kyllä enää et mihin väliin se tulee, mutta muistaakseni siellä on vain yksi varsinainen prikka, vakiossa sellainen ihan ohut peltinen ja tarvikesatsissa ehkä joku millinen. Sithän sinne tulee vissiin stefa, iso ja pieni o-renkula ja sellainen toiselta puolelta kartiomainen, paksumpi metalliholkki. Nuo muistaakseni menee sinne ihan loogisessa järjestyksessä, mut parempi kun en rupea muistista mitään neuvomaan. Jollakin lienee räjäytyskuva laakeripesästä laittaa näytille. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted July 12, 2005 Share Posted July 12, 2005 O-rengas laakerin ulkokehälle, prikka akselille, orengas akselille, teräsholkki akselille, sitten pesään se peltinen isompi prikka, eli heittorengas, stefa perään, kansi kiinni ja rumpu perään ja tiukalle. Kannattaa myös kattoo, että se rummun boori ei oo ihan hemmetin väljä. Niin ja tietty kannesta ja jarrukilvestä se viemäröinti auki! Toi holkki on puol milliä pienenpi ulkohalkasijaltaa, kun mitä stefan nimellismitta on. Ilmeisesti jatus on ollu sen suuntanen, että stefa kun fuskaa pikkasen, niin se kestää myös pidempän. Ja sit jos siinä holkissa on ura, niin holkki vaihtoon. Edit: Niin ja se holkki tulee sinne simmottiis, että se sisäpuolinen viiste on laatikkoon päin. Quote Link to comment
Guest avainsana Posted July 13, 2005 Share Posted July 13, 2005 Voiskos olla mahdollista että vetoakseli on stefan kohdalta kulunu että sen takia valskais? Ootteko saanu sen isomman prikan mikä on kopassa ni uuden tiiviste satsin mukana vai mistä ootte sen saanu! Mulla on kummallakin puolella vanhat! mutta toinen ei valskaa! Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted July 13, 2005 Share Posted July 13, 2005 Ei oo isompaa prikkaa mukana satsissa, mutta eipä sitä tarvii vaihtaakaan. Se vaan viskaa öljyä. Ja se stefa ei oo vetaria, vaan sitä holkkia vasten ja se voi olla kulunu liikaa. Quote Link to comment
Per Jernström Posted July 14, 2005 Share Posted July 14, 2005 Onko siinä laatikossa huohotusaukko auki? Kaverin transitista lensi öljyt stefoineen kun oli huohotusreikä mennyt umpeen. Quote Link to comment
Guest avainsana Posted July 14, 2005 Share Posted July 14, 2005 Mistäs päin lootaa osais ettiä sitä huohotin reikää en edes tienny olemassa olosta! Entäs kuuluukos se paksu holkki siihen satsiin ei ainakaan keiteleen koneesta tullu ja hot carsista ostettuani joskus parivuotta sit ni en muista tuliko sieltä! samaa tavaraa taitavat myydä! Quote Link to comment
Olli Ristimäki Posted July 14, 2005 Share Posted July 14, 2005 Ei oo noissa satseissa käsittääkseni koskaan sitä holkkia vaan käytetään alkuperäistä. Quote Link to comment
Guest avainsana Posted July 14, 2005 Share Posted July 14, 2005 Kiitokset kaikille vastauksista Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.