Jump to content

1300-Moottorin korjaus


Guest beex64

Recommended Posts

Guest beex64

Kiinnostaisiko ketään tehdä peruskorjaus 1300-seen T-1 koneeseen.Koneessa on suht reilu päittäisvälys joten ainakin se pitäisi korjata.Tarvittaessa laakerinvaihdot / männät ym.Koneella ajettu n. 85 t. km.Samalla voisi maalata / puhdistaa moottoripellit.Mikä olisi kustannusarvio ko. remontille.Kone sijaitsee Espoossa.Mylly tulee autoon jota juuri entisöin alkuperäiseksi.

Link to comment
Kiinnostaisiko ketään tehdä peruskorjaus 1300-seen T-1 koneeseen.Koneessa on suht reilu päittäisvälys joten ainakin se pitäisi korjata.Tarvittaessa laakerinvaihdot / männät ym.Koneella ajettu n. 85 t. km.Samalla voisi maalata / puhdistaa moottoripellit.Mikä olisi kustannusarvio ko. remontille.Kone sijaitsee Espoossa.Mylly tulee autoon jota juuri entisöin alkuperäiseksi.

 

 

Moottorin täysremontti 350e,

sisältää mun työt, pientarvikkeet ja kemikaalit, säädöt ja ekan öljynvaihdon.

 

Ylimääräistä kustannusta aiheuttaa mahdolliset koneistamon käytöt ja ne maalit. Osan koneistuksista teen itse mutta esim. tasapainotukset on teetettävä ulkopuolisella. Ja mieluusti venttiilityöt.

 

Osat maksaa erikseen, niistä saa kustannusarvion kun määritellään projektia. Tarvekartoitus ja arviot ei maksa mitään.

 

Vakiohinta, ei tinkivaraa. Hinta on naurettavan halpa, mutta siihen sisältyy ehto että työ tehdään aikalailla MINUN aikataulun mukaan.

En suostu myöskään tekemään liian pienellä budjetilla tilapäistä "tekohengitystä", eli jos tehdään niin tehdään kunnolla. Halpaa se ei ole, mutta ei ole halpaa tehdä joka vuosi uutta konettakaan. :) Kivempi on tehdä jälkeä josta voi tekijä ottaa vastuun.

 

Jan

Link to comment

Juurikin näin,halvalla ei saa hyvää pakettia.Itsekkin olen noita vakiomoottoreita T-1 muille tehnyt muutaman,viritettyjä en edes tee kun itselle koska sellaiselle ihmiselle joka ei autonmoottorien päälle ymmärrä mitään,on pahinta myrkkyä antaa viritetty kupla ;-)

 

Monesti hinta-arvion pystyy tekemään vasta sitten kun kone on paloina jo,kun näkee kammen kunnon,lohkon kunnon (onko varaa vielä porata),kansien kunnon halki vai ehjät (halkinaiset kannetkin nostaa jo kustannuksia yllättävän paljon,samoin kun rikkinäinen pakosarja äänenvaimentimen kanssa. Asioita joita ei sen "tuhannen euron" kuplan omistava tyyppi yleensä pysty tajuamaan (ihan näin esimerkkinä).

Ja luonnollisesti kaikkihan pitäisi tehdä ilman...

 

Eli huolella kaikki tehden ja koneistaen luotettavissa hiomoissa eikä tehdä sitä 200 euron säästöä koneen osissa,jos ei sitten halua koko kesää tehdä koneremontteja kun toiset ajelee...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...