Jump to content

Takomäntien as. - mihin suuntaan nuolet


Guest marsol

Recommended Posts

HUOMATTAVAN TÄRKEÄ LISÄYS:

 

Kuplien, pakujen, jne. ilmajäähdytteisten moottorien männät asennetaan nuoli vauhtikseen päin.

 

MUTTA, esim. Golfin rivinelkussa nuolet osoittaa hihnapyörään päin. Pääsääntöisesti kaikki rivikoneet ovat näin.

Link to comment
Guest Mika Raussi

Menosuuntaan taitaa osottaa kaikissa muissa paitti 914 porgessa ei taida. Etuvetosen moottorinkin kun kuvittelee silleen, että se ois menosuunnassa, niin nuolet näyttää menosuuntaan.

Link to comment

on hyvä että niissä on joku merkki, jos niitä esim. kisavehkeissä nyhtää irti yhtenään ja laittaa takaisin. Menee sitten samoin päin joka kerta, ei tarvii arvuutella tai merkitä itse. Tuli vaan mieleen, noista symmetrisistäkin.

 

Normaalisti ovat epäsymmetrisiä, jotta pyörimissuunnan aiheuttama pyrkimys taittaa mäntä "vinoon" sylinterissä saataisiin eliminoitua. Eli näin mäntä saadaan liikkumaan suorassa eestaas eikä killillään.

 

Jan

Link to comment
Menosuuntaan taitaa osottaa kaikissa muissa paitti 914 porgessa ei taida. Etuvetosen moottorinkin kun kuvittelee silleen, että se ois menosuunnassa, niin nuolet näyttää menosuuntaan.

 

 

Mites mahtaa olla 99/900 sabassa, kun mun mielestä siinä vauhtis ja kytkin on kokolailla etummaisin osa moottoria?? Vai olenks mä ihan pihalla? Ketsa???

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...