Jump to content

Vanne soikeena, MITEN!?!


Guest Rike

Recommended Posts

Muun operaation yhteydessä huomasin oudon jutun. En oo ajanu mihinkään kiville ja silti oikea takavanne oli yhestä kohtaa täysin suora! Ja vielä sieltä sisäsyrjältä! Mikähän voi moisen aiheuttaa? Käytetyt oli vanteet, mut on ne mulla ollu monta vuotta enkä oo mitään huomannu. Oisko tyhjänä ajettu töyssyyn tai jotain... Voikohan niitä oikaista jossain pajalla? Mitähän kustantaa? APUUVA :(

Link to comment

Mä oon oikonut noita itse isolla lyijyvasaralla,kun ennen tein rengashommia työkseni. Jos ei oikein pahoja ole. Aika pahoistakin saa lyömällä suoria. Iso leka vain ja mahdollisesti puupalikka väliin ja täysiä iskua siihen se vannealumiini on räkää oikenee kyllä. Hyvä olisi jos voisi pyöritellä välillä tasapainotuskoneessa. Järkevä harrastaja laittaa sitten tuollaisen takapyöräksi,jos vanteet on edessä ja takana renkaineen samanlaiset tietenkin ;). Jotkut uudetkin aluvanteet vipottaa jo uutenakin...

17" ja isommat vanteet on lähes aina kieroja käytön jäljiltä ja niitä sai oikoa joka kerta,kun porukka ajoi pienillä paineilla täysiä töyssyyn,jota suomen teillä riittää! 50 sarjan ja alle kumi tarttee sen 2,5bar kesälläkin ilmaa.

Link to comment
Guest Toheltaja

mitään aluvannetta en lähtisi oikomaan ilman lämmittämistä. Oikenee kyllä, mutta näetkö mahdolliset murtumat. jotka oikoessa viimeistään tulee. Järvenpäässä on Amirf Oy joka tekee noita ammattitaidolla. Omat BBS:t siellä oiotutin, ja tuli paremmat ku uusista vaikka oivat aika solmussa.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...