x-pj Posted August 30, 2013 Share Posted August 30, 2013 Säätelin takapään camber-kulmia ja huomasin, että jotain on vialla. Auto on kupla heiluriakselistolla. Jos säätää molemmilta puolilta pyörät pystyy, nousee oikea puoli selvästi (noin 2cm) korkeammalle. Jättämällä oikean puolen camberin nekatiiviseksi saa auton suoraan. Korkeutta olen mitannut alustasta vääntösauvaputkien kohdalta. Jos vaihteisto olisi kallellaan, niin se kaiketi vois aiheuttaa tuon. Vaihteisto on kuitenkin tehdastekosella raudalla kiinni runkoharukassa. Joten aisat on kaiketi eri tasossa, vaikka en ole sitä silmämääräisesti huomannut. Voiko tähän olla joku muu selitys? Quote Link to comment
ARTO Posted August 30, 2013 Share Posted August 30, 2013 Noi haarukat tuppaa vääntymään jos tehoa vakiota enemmän eli auto tasaiselle ja vääntösauvaputkista tunkaten/mitaten suoraan ja sitten haarukoiden korkeuksia mittailemaan. Quote Link to comment
x-pj Posted August 31, 2013 Author Share Posted August 31, 2013 Tonhan voi tosiaan mitata irrottamatta konetta. Eipä tullut mieleen noin yksinkertainen tapa. Onko olettettavaa, että haarukka vääntyy myös sivusuunnassa, vaikka sillon niiden pitäis liikkua molempien. Vaihteiston tukirauta asettui ihan suosiolla paikalleen eli etäisyys on jotakuinkin kohdillaan. Quote Link to comment
x-pj Posted September 1, 2013 Author Share Posted September 1, 2013 Olihan ne eri tasossa. Otin koneen ja laatikon pois. Vapaana jännityksistä oikea aisa on 6mm alempana. Ristimitta näytti, ettei kuitenkaan olis taipunut sivulle. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.