Guest immi Posted September 10, 2005 Share Posted September 10, 2005 Tuntuis vähän siltä että laatikko otti roogerista itteensä... Kuinka paljon käyttöakselissa kuuluu olla klappia pitkittäin ja poikittain? Quote Link to comment
henryf Posted September 10, 2005 Share Posted September 10, 2005 Jos kuplan laatikosta (60-luvun puolesta välistä alkaen) on kyse niin pitkittäinvälys on silloin sopiva kun akseli ei lähde sieltä irti ja poikittain välys maksimissaan n. 5mm . Kyseinen akseli on laakeroitu vauhtipyörän mutterin neulalaakerilla joten kun moottori on pois paikaltaan niin välystä on paljon kun ko. laakeri on pois toisesta päästä. Akseli on kiinni vaihteiston sisällä holkilla ja kierretangon pätkällä. Quote Link to comment
mikko k Posted September 10, 2005 Share Posted September 10, 2005 Eli Henry tarkoittaa että kun käyttöakselista ottaa kiinni, niin se heiluu niin kuin kakun jalka, eli stefan takana ei ole laakeria lainkaan, vaan laakeri on kammen päässä. Quote Link to comment
Guest immi Posted September 11, 2005 Share Posted September 11, 2005 Hyvä, hyvä, taas oppii... Ei ole toistaiseksi tarvinnut laatikoiden kanssa pahemmin räpeltää. Muutama tippa on myös laatikosta öljyä tullut painelaakeria morottamaan, eli tuohun lääkkeeksi pelkkä stefan vaihto? Löytyykö jostain linkkistä laatikon räjäytyskuva? Myös sivustot/linkit/aiemmat topicit(?) liittyen kestävämpiin+eri välityksillä oleviin loota kysymyksiin kiinnostaa. Quote Link to comment
mikko k Posted September 11, 2005 Share Posted September 11, 2005 Stefalla vaan öljyvuoto kuriin. Kuplan omien laatikoiden suurimmat erot on lähinnä kolmessa eri perävälityksessä, noin karkeasti sanottuna. Kestävyys ja välitykset täytyy sitten ratkaista jälkituotanto-osilla, kun tehot alkaa sitä vaatia. Ja erilaisia systeemejä on paljon. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.