Jump to content

Laatikosta


Guest immi

Recommended Posts

Jos kuplan laatikosta (60-luvun puolesta välistä alkaen) on kyse niin pitkittäinvälys on silloin sopiva kun akseli ei lähde sieltä irti ja poikittain välys maksimissaan n. 5mm . Kyseinen akseli on laakeroitu vauhtipyörän mutterin neulalaakerilla joten kun moottori on pois paikaltaan niin välystä on paljon kun ko. laakeri on pois toisesta päästä. Akseli on kiinni vaihteiston sisällä holkilla ja kierretangon pätkällä.

Link to comment

Hyvä, hyvä, taas oppii... Ei ole toistaiseksi tarvinnut laatikoiden kanssa pahemmin räpeltää. Muutama tippa on myös laatikosta öljyä tullut painelaakeria morottamaan, eli tuohun lääkkeeksi pelkkä stefan vaihto?

 

Löytyykö jostain linkkistä laatikon räjäytyskuva? Myös sivustot/linkit/aiemmat topicit(?) liittyen kestävämpiin+eri välityksillä oleviin loota kysymyksiin kiinnostaa.

Link to comment

Stefalla vaan öljyvuoto kuriin.

 

Kuplan omien laatikoiden suurimmat erot on lähinnä kolmessa eri perävälityksessä, noin karkeasti sanottuna. Kestävyys ja välitykset täytyy sitten ratkaista jälkituotanto-osilla, kun tehot alkaa sitä vaatia. Ja erilaisia systeemejä on paljon.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...