Jump to content

Pyttyjen korotusrenkaat


Guest jukka

Recommended Posts

Mulla on vakio AB-sarjan 1300:n kone, ilmeisesti Hollannissa peruskorjattu, liekö tehtaan vaihtomoottori.

 

No kuitenkin, se on ensimmäisessä ylikoossa, männät 77.5mm.

Minkähän takia pyttyjen alle oli laitettu n. 0.9mm:n korotusrenkaat?

Ilman renkaita puristussuhde on n. 7.5 ja deck height about 0.9mm.

Kuuluisko deckin olla suurempi?

Link to comment

korotusrenkaiden syy todennäköisesti seuraavanlainen; koska ns rempattu kone, on siitä rempan yhdeydessä varmaankin oikastu/puhdistettu sylintereiden vastinpinnat ja sen takia yhteispituuden ennallaan säilyvyyden takia laitettu korokerenkaat.

 

muistaakseni ab-kone 7,5 puristeinen 1,3 kone? joten tuntuis hassulta korokerenkaiden kanssa lähes 2mm dekkimitta. jokin ei täsmää? tai konesta yritetty tehdä matalapuristeversio?! onko sylkansissa sitä pykäläkoroketta vai ei?

Link to comment

Niinpä juurikin tein eli tasaiselta osalta mittasin.

Eikös tuon pitäisi kuitenkin olla 7.5 puristeinen kone.

 

Ei sylinterin halkaisijan kasvu puolella millillä pitäisi vaikuttaa niin paljon että renkaat tarvittaisiin.

 

Mittasin palotilan tilavuudeksi muistaakseni 47 cm3 ja siitä vielä pois männän kuvun osuus.

Siitähän ne puristukset sitten saadaan.

Ei ole nyt Petterin excel-taulukkoa tällä koneella...

 

Vai sekasikiö...:)

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...