Jump to content

takalaakeri


Guest janiandlin

Recommended Posts

Guest janiandlin

nyt ei kyl leikkaa meikäläisellä,kupla vm 74 takalaakerin ulkokehä on ihan väljä pesään.millä se sinne lukkiutuu?kannen kun laittaa kiinni niin n.4 mm vetari liikkuu päittään.laakeripesä kulunut niin aattelin kyllä laakerin lukitusliimalla sen liimata kiinni mutta milla se sinne yleensä lukkiutuu kun pääsee noin paljon liikkumaan

Link to comment

Sulla on neljä milliä paksumpi kiinike(vertaa orkis jarrukilpeen). Laakeripesän kannesta pitää koneistaa sopiva määrä materiaalia tai laakeripesään laittaa holkki pitämään laakeri paikallaan. Katso kumpi on parempi vaihtoehto satulan kohdistuksen kannalta.

Link to comment

Jotkut jarrulevyt on tehty sekä pitkille ja lyhyille vetarin päälle (ura osuus), jos -68 ja uudempi kuten autosi on -74 mainittu (en tarkalleen muista milloin vetoakseli muuttui, Turo tietänee) niin on pitkät urat ja silloin laitetaan vetoakselin pään kruunumutterin alle sarjassa mukana oleva holkki alle täyttämään pitkän ja lyhyeen vetarin eron.

 

Onko vika tässä? 4mm on aika paljon jos joku osa olisi kulunut niin väljäksi....

 

Tässä näkyy holkki omassa vanhassa -74 sotaratsussa (ei maalattu osa kruunumutterin ja levyn välissä)

 

12012009128.jpg

 

Jos Empin levyjarrusarja kuten minulla niin kaikki on mahdollista

 

T.

Dennis

Link to comment
Sulla on neljä milliä paksumpi kiinike(vertaa orkis jarrukilpeen). Laakeripesän kannesta pitää koneistaa sopiva määrä materiaalia tai laakeripesään laittaa holkki pitämään laakeri paikallaan. Katso kumpi on parempi vaihtoehto satulan kohdistuksen kannalta.

 

Empin satulakiinnike oli noin minulla noin 1mm paksumpi (ja vielä epätasainen) verrattuna -74 kuplan alkuperäinen jarrukilpi laakeri "kannen" alla, joten vein sen koneistettavaksi, myös öljyn "valumisreikä" puuttui satulakiinnikkeestä ja porautin sen samalla (mallina orkkis kilpi).

 

En nyt tiedä mikä sarja sinulla on, mutta Empi sarjoilla on ollut monenlaisia ongelmia eikä minulla loppunut ongelmat tähän...

 

-satula ei ollut keskellä levyä, toinen jopa osui levyyn

-käsijarruvaijerien kuoret liian lyhyet

-mukana olleet letkut oli väärän mallisilla päillä, eikä loogisuutta miten pitäisi asentaa

-jarruletkulle ei mitään pidikettä / asennusohjeita

-levitti raideleveyttä noin 12mm argh.... ja tämä ei lukenu missään (ja minulla kun ei olisi annettavaa mitään tuolla rengastuksella)

-jne... (en muista enää kaikkia ongelmia)

 

Tästä on viitisen vuotta, mutta silloin päätin ettei nykyajan Empi tuotteita tule enää minun autoon kun joutuu käyttää osat koneistamolla, viilata ja höylätä + laittaa täytettä osien väliin jotta saa osat istumaan

 

Laitoin jopa e-mailia Empille tästä, tuli joku ympäripyöreä vastaus joka ei liittynyt mitenkään asiaan

 

Tässä minun kokemukset Empistä, sinulla saattaa olla jotain munmerkkinen ja vaikka samanmerkkinen niin muita ongelmia...

 

(editoitu typoja)

Link to comment
Guest janiandlin

juu vuosimalli vaan viitteenä.toi mihin ne tuli onn traikki ja en ihan tarkkaa vm tie akselista.tarkoitus laittaa mun replica ferrariin kans levyt taakse mut saas nähä riittääkö hermo

Link to comment
Sulla on neljä milliä paksumpi kiinike(vertaa orkis jarrukilpeen). Laakeripesän kannesta pitää koneistaa sopiva määrä materiaalia tai laakeripesään laittaa holkki pitämään laakeri paikallaan. Katso kumpi on parempi vaihtoehto satulan kohdistuksen kannalta.

 

Empin satulakiinnike oli noin minulla noin 1mm paksumpi (ja vielä epätasainen) verrattuna -74 kuplan alkuperäinen jarrukilpi laakeri "kannen" alla, joten vein sen koneistettavaksi, myös öljyn "valumisreikä" puuttui satulakiinnikkeestä ja porautin sen samalla (mallina orkkis kilpi).

 

En nyt tiedä mikä sarja sinulla on, mutta Empi sarjoilla on ollut monenlaisia ongelmia eikä minulla loppunut ongelmat tähän...

 

-satula ei ollut keskellä levyä, toinen jopa osui levyyn

-käsijarruvaijerien kuoret liian lyhyet

-mukana olleet letkut oli väärän mallisilla päillä, eikä loogisuutta miten pitäisi asentaa

-jarruletkulle ei mitään pidikettä / asennusohjeita

-levitti raideleveyttä noin 12mm argh.... ja tämä ei lukenu missään (ja minulla kun ei olisi annettavaa mitään tuolla rengastuksella)

-jne... (en muista enää kaikkia ongelmia)

 

Tästä on viitisen vuotta, mutta silloin päätin ettei nykyajan Empi tuotteita tule enää minun autoon kun joutuu käyttää osat koneistamolla, viilata ja höylätä + laittaa täytettä osien väliin jotta saa osat istumaan

 

Laitoin jopa e-mailia Empille tästä, tuli joku ympäripyöreä vastaus joka ei liittynyt mitenkään asiaan

 

Tässä minun kokemukset Empistä, sinulla saattaa olla jotain munmerkkinen ja vaikka samanmerkkinen niin muita ongelmia...

 

(editoitu typoja)

 

Jep aivan samat kokemukset ja lopputulos.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...