Jump to content

Nokan hiominen


Guest Janne S

Recommended Posts

Guest Janne S

Missä kannattais teettää? Miten nokkaan saadaan lisää nostoa, joudutaanko siihen lisäämään materiaalia? Nokka tulee 1600 turboon. Tarkoitus olisi saada paljon nostoa miedoilla asteilla. Mikä on maksimi nosto jota voidaan käyttää vakio kansilla ja venttiilikoneistolla.

Link to comment

mieluummin ostaa uutena valmiin virinokan jossa on vakio perusympyra.

 

Pienesta perusympyrasta on harmia enemman kuin hyotya, nostajat lumpsahtaa syvemmalle lohkoon ja jaavat ilman lohkon tukea.. tuppaavat painumaan vinossa takaisin ulos, ja lohko kuluu nopeasti pilalle.. .

 

Ja hiottujen nokkien laadussa on vaihteluita, ne taytyy jalkikasitella(nitrata) ja tayttohitsaaminenkin on tehtava jonkinlaisella ammattitaidolla. Ja nokan profiili ei ole symmetrinen mihinkaan suuntaan sekaan..

 

 

Sorry ettei oo skandeja, tæssæ næppæimistøssæ ei ole æækkøsiø :)

 

Oletkos harkinnut valitettyja keinuvipuja? reilu satasen sarja, karkeasti ottaen, esim. 1.25:1 valitteiset. lohkon sisala mikaan ei muutu, kuluminen ei pahene jne.. nostoa vaan tulee lisaa. Mulla 12mm nosto vakiokeinuilla ja noilla se kasvoi 13.5:een, about osapuilleen muistaakseni.

 

Jan

Link to comment

Jos haluat vakiota räväkämmän, niin TCS-10. Oikeasti, siis aikuisten oikeesti vakionokka toimii yllättävän hyvin pienessä turbokoneessa. Keikut päälle, jos pitää saada venoja auki enemmän.Itse en lähtisi nykyhinnoilla hiotuttamaan nokkaan, mutta mä oonki mä.

 

Onnea projektiin

 

Nikke

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...