Guest mf-690 Posted November 23, 2013 Share Posted November 23, 2013 Eräänä iltapäivänä avovaimo huikkasi koneelta, et tuu kattoo... ostetaan toi! No siitähän tämä projekti sitten lähti, enkä kyllä jälkikäteen ole katunut hetkeäkään. Tämä tapahtui siis keväällä 2012, ja nyt projekti alkaa olla sellaisessa kunnossa, että ehtii siitä jo tänne foorumillekkin tarinoimaan. Kuvassa juuri auto trailerilta pois ajettuna. Lähtökohtanahan tuo ei ollut ihan paras muttei toki huonoinkaan, ja valmiiksi "finlandialla pilattu" joten ei pitäisi pussihousujenkaan yö uniaan menettää, vaikkei suunnitelmana ollutkaan museointi. Alkuperäisenä suunnitelmana siis oli korin siistiminen, maalaaminen armeijan vihreäksi, mustin detaljein sekä lievä madaltaminen. No projekteillahan on tapana paisua, suunnitelmien muuttua ja ennenkaikkea rahaa mene ainakin 3krt. enemmän kuin on alunperin suunnitellut. tässä siis "hieman" matkan varrelta kuvia. aihiota. Hienosti oli joku mätä paikkoja tehnyt ... muttei siitä lannistuttu, vaan kartotettiin mitä kaikkia korjaus peltiosia tilataan. ja jatkettiin purkamista. Ja tässä vaiheessa aihio osineen siirrettiin työpaikalleni, varsinaisiin työtiloihin. Quote Link to comment
Guest mf-690 Posted November 23, 2013 Share Posted November 23, 2013 Tässä vaiheessa näin järkevämmäksi jatkaa projektia, pohja levyn osalta jotta alustan saa rullaavaksi. Etuakselikin tuli luonnollisesti kunnostettua, ja muutettua säädettäväksi pohjalevystä uusittiin kaikki "keskiputkea" lukuunottamatta, ja seuraavaksi sovittelin uusia lämpökoteloita koriin. fiilisteltiin takapyörien sovitusta... ja jatkettiin korin ehostusta. Quote Link to comment
Guest mf-690 Posted November 23, 2013 Share Posted November 23, 2013 Korin valmistuttua siihen vaiheeseen, että alusta vapautui sen alta siirryttiin taas alustan kimppuun. Vanteiksi päätyi loppujen lopuksi vakiovanteet, joiden takavanteet on levitetty vannepajalla 7" leveiksi ja etuset sinällään. Alusta pääsi vauhdikkaasti vaiheeseen jossa se laskettiin takaisin pyörilleen, ei näinä aikoina ollut "vapaa-ajan ongelmia kyllä yhtään" Quote Link to comment
Guest mf-690 Posted November 23, 2013 Share Posted November 23, 2013 Tässä vaiheessa alkoi lumet sulaa ja kevät saapua, sekä tietysti ahdistus iskeä kun tuli emännälle luvattua että auto olisi juhannukseksi ajossa. Alustan valmistuttua siirryin taas korin kimppuun. Quote Link to comment
Guest mf-690 Posted November 23, 2013 Share Posted November 23, 2013 Tosiaan tulihan siitä armeijan vihreä, tai sitten ei.... Omasta mielestäni tässä vaiheessa saavutin ensikerran "jotain näkyvää" kun sain laskea korin paikalleen. Tässä vaiheessa projektia ei enään tuntunut juhannus 2013 mahdolliselta, mutta osat vain hakivat paikkojaan... Quote Link to comment
Guest mf-690 Posted November 23, 2013 Share Posted November 23, 2013 Tässä vaiheessa elettiin juhannusta edeltävää viikkoa, ja totesin emännälle että taitaa muuten mun lupaus pitää, ja näin kävikin. Kupla siis meni rekisteröinti katsastuksesta juhannus viikolla moitteitta läpi, mutta tässä vaiheessa oli kuvien ottaminen unohtunut, kuten jo edelliselläkin viikolla. Quote Link to comment
Guest mf-690 Posted November 23, 2013 Share Posted November 23, 2013 Jo katsastus retkellä havaitsin, kuinka huonot vakio istuimet ovat. Onnekseni täältä volkkaripalstalta löytyi sopu hintaan tukevammat istuimet. Sovituksen tein leikkaamalla vakio istuimen "alaosan" jonka päälle sovin sitten nuo uudet. Ja nyt niitä kuvia kesän 2013 kunnossa. Kilometrejä kuplalla saavutettiin n.2tkm nyt viime kesänä, ja voisi samoa että liki täysin ilman ongelmia. Ainoat ongelmat olivat eräänä aamuna, irronnut startin heräte johto. sekä sateella sekoavat pyyhkit (pyyhkii vaikka ne ottaisi pois päältä). Quote Link to comment
Guest mf-690 Posted November 23, 2013 Share Posted November 23, 2013 ja tulihan sitä stadi cruisingeissakin käytyä Itselle tuli suurena yllätyksenä kuinka kiinnostuneita ihmiset on kupla volkkareista, mihin meneekin aina juttukavereita riittää :) Emäntä on tyytyväinen kun valmistui ajallaan. Vaikkakin ajanut kuplalla max 5krt. on kuulemma niin "sohlot" vaihteet, ja sitä pitää "ajaa kokoajan" Itse näiden kanssa pärjäsin, mutta kyllä ne pitää kuntoon saada eli vaihdekepin puslat uusiksi ja ohjauskulmat kuntoon. (toki täytyy ensin asentaa vielä droppiolat tuon säädettävän etuakselin seuraksi, jotta saan keulimisen kuriin.) keväälle on muutakin pikku viimeistelyjä varsinkin sisälle, lukko nupit, ratti yms. Näillä eväin auto talvisäilöön odottamaan ensi kevättä, ja kevään viimeistelyjä. Quote Link to comment
Guest mf-690 Posted November 23, 2013 Share Posted November 23, 2013 Kiitän vielä suuresti PARUZZIN poikia, lukuisista osatoimitusten veloituksettomista toimituksista tänne vantaalle, sekä muutenkin täysin saumattomasta palvelusta. Sekä lukuisista teknisistä neuvoista, ja tyhmiinkin kysymyksiin on saanut järkevän vastauksen. Muuten olen yllättynyt kupla harrastajien asenteesta, aina neuvotaan, tervehditään yms. mukavaa porukkaa. Quote Link to comment
tolvana Posted November 23, 2013 Share Posted November 23, 2013 olen yllättynyt kupla harrastajien asenteesta, aina neuvotaan, tervehditään yms. mukavaa porukkaa. Siinä syy miks mäkin palasin takas wolkkariharrastajaksi viidentoista vuoden tauon jälkeen. Ja liikenteessä näytetään vaan peukkua eikä nyrkkiä niin kun pitkällä mustalla jyristellessä. PS. Hienon kuplan rakensit. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.