Jump to content

Laakeripukkien tapitus


Recommended Posts

Kukahan myisi valmiita pinnapulttien ympärille tulevia holkkeja, joita voisi käyttää wasserin kampikammion laakeripukkien tapitukseen (sisäreikä 10mm)? Vahvemmissa T1 kampikammioissahan noita näyttää olevan valmiina, mutta saako noita holkkeja jostain "varaosina".

 

Jos menee itse valmistettaviksi niin mitähän materiaalia nuo holkit yleensä ovat? Lähinnä mietityttää holkin lämpölaajeneminen suhteessa kampikammioon. Normi teräsholkki alumiinissä vaatii aika reulun rympin, jotta holkki olisi tiukka myös koneen ollessa kuuma. Suuri rymppi luonollisesti vaikeuttaa kampikammion niputusta ja varsinkin avaamista.

Link to comment

Mun lohkoon tekivät teräksestä noi holkit.

 

Hintakaan ei ollu paha; ensin kysyin vain keskipukkiin; 100€.

Tästä rohkastuneena tiedustelin kaikkien kuuden tekemistä; yht 150€

Arvaa otinko 2 vai 6 holkkia? :)

 

Kaikki hinnat; ilman rahteja, sis alv 23%, hintataso 2 vuotta sitten, sisältäen holkit ja niiden asentamisen.

Itte en jaksas alkaa tuolla kustannuksella harjottelee / tekee työkaluja kertaluontoisesti.

Toki eri asia jos alat tekee jatkossa noita muille tai voit työpaikallasi tehdä työaikana hommat :)

Link to comment
Mun lohkoon tekivät teräksestä noi holkit.

 

Muistatko paljonko holkeille tuli rymppiä? Muistelisin, että alulohkossa 100 asteen lämpenemisellä n.14mm tappi löystyy n. 2 satkua reijässään, eli rymppi pitäisi olla yli 2 satkua, jotta siitä olisi jotain hyötyä.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...