Jump to content

Mitkä synkronirenkaat käy 1967 vw1300 kupla,-Ratkaistu-


Recommended Posts

Terve! Olen tässä ihmetelly 1-2 synkroni- renkaita,ne ei ole samanlaisia ,Numero 1. koloissa koko ero ja 2.öljyurien lukumäärä ,Netistä katselin kuvista ,ei näytä samalta. Luultavasti vn.113311269a,113311269b.En ole varma.Laatikon n.981446 eli luultavasti valmistettu 1966,välitys 4,375.Eli mistä löydän oikeat s.renkaat?Vai onko mulla ollu väärät laatikon sisällä?

post-4556-13888369999515_thumb.jpg

Link to comment

Samanlaisia vain toisesta samanikäisestä vaihdelaatikosta,jälkituotantosynkrot eroaa aina alkuperäisistä ja kaikkia malleja ei edes saa... synkrorenkaan kartiota vasten tulevalla rattaan halkaisijalla on vain merkitystä toiminnan kannalta,vw itsekkin muutteli malleja melkoisen tiheeseen tahtiin... uudempien mallien pitäisi olla paremmin päällekytkeviä... näin ei kylläkään aina ole

Link to comment

Noi alkuperäset on kyllä aiKa hyvässä kuosissa,itsekin ajattelin jälkituotannon olevan paremmin kytkeytyviä,laatikko tulee ihan normaali ajoon eli onko jollain tiedossa laadukasta merkkiä, nää orginaalit on luultavasti kestänyt 46 vuotta ja vielä on toiminta kunnossa.Vai laitanko vanhat takaisin?Ajatuksena olisi saada parempaa tilalle.

Link to comment

Hyviä jälkituotanto synkroja ei oikeestaan enää menaa saada mistään. Hyviä merkkejä on dielh,rfi,imce ja vw oma kulumaton... mistä sitten noita saa?

Koillismaan Erikoisväri Heikki Miettinen on paikka mistä itse olen saanut viimeksi dielh merkkistä.

Rfi ja imce alkaa olla kadonnutta tavaraa(ne kylläkin oli parhaat mitä sai)... sykron malli sulla on uudempi eli sinne käy kaikki uudemman mallin synkrorenkaat vaikka ovatkin erinäköisiä...

Link to comment

Sehän tässä hankalinta on ,hyvän synkron löytäminen ja ostaminen,kun noilla nettikaupoilla on niin laaja vuosimalli sopivuus ei todellakaan tiedä mitä saa,onneksi on aikaa etsiä.Luulin että tossa laatikossa on vanhemman mallin synkrot,pinion akselin laakerin kansi oli 4 pultilla kiinni ja on rautaset v.siirtäjät 1.välitys 3,80

2.välitys 2.06

3.välitys 1.26

4.välitys 0.89

pakki 3.88

ja perän hammasratas 6 pultilla kiinni. -Kari-

Link to comment

Jos kuvan synkrot on laatikostasi niin ne on uudemman mallin. Vanhemmassa mallisessa on kakkosen synkron kartion halkaisija sama kuin kolmosen ja nelosen synkron. Ja se vuosimalli eroavuus synkron kohdalla 66 vuosimalissa,uudempiin käy kaikkiin samat(vaikka eivät ole saman näköisiä)

Link to comment

Siellä laatikossa noi synkat oli, ja ne on uudemman mallin niinkuin kerroit ja kuulukin olla, mulla vaan omassa harmaassa päässä oli semmoinen käsitys ,että 66 mallissa on vielä vanhat synkrot,Missä on pinion laakerin kansi 4-pultilla,Taas mun pää oli väärässä,luulo ei ole tiedon värtti.Sen verran tutkijalta kysyn kestääkö,JA sopiiko esim nämä missä on ulkokehässä vähemmän hampaita.

 

http://atm-classicparts.de/index.php?a=353663&lang=eng

 

Esim: Tässäkin tuotetiedossa sanotaan käy kaikkiin v.47 eteenpäin mikä ei pidä paikkaansa.Itse en erota kuvasta vanhemman ja uudemman eroa.Kiitoksia tutkijalle hyvistä neuvoista.

Link to comment

Käy varmasti sun lootaasi eriasia on kuinka laadukas... tärkentä on kun synkro on käsillä kokeilee kuinka paljon jää väliä synkron takaosan ja rattaan kytkentähampaiden väliin. Välillä uusilla synkroilla jää vähämmän kulumisvaraa kun vanhalla orginaalilla. Ei ol laatu kartion mitoituksessa niin tarkkaa nois uusiotuotannois kuin pitäis olla... siksi tuntemattomien merkkien kanssa ei voi sanoa mitään ennenkuin on itse nähnyt ja kokeillut... synkron hampaiden vähennyksen pitäisi parantaa kytkentäominaisuuksia,sekään vaan kun ei tunnu aina menevän niin. Jokatapauksessa vw alkuperäisissäkin uudemman vaihdelaatikon synkrorenkaissa on hammastusta vähennetty.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...