tc125a Posted January 16, 2014 Share Posted January 16, 2014 Koitin käydä läpi muita topiceja, mutta en löytänyt sopivaa.Eli ongelmana on uudemman mallin laatikon pinionin "kiristys" kuoriin.Käytin auki erään jokkis laatikon, ja uudelleen kasauksessa tuli ongelma, eli pinionin "ison mutterin" kiristys vara loppuu. Edellisellä kasaajalla oli i pinioni osan "mutterin muotoinen lukitus osa" ollut väärässä asennossa ja painautunut kiinni kuoriin niin paljon että oli saanut kiristettyä pinionin pohjaan.Lukitusmutteri kierteenpohjassa pinioni osa on 23.6mm ja laatikon kuori on 21,8mm paksu, lisäksi rataspaketin puolella on kaksi shimmiprikkaa yht. 0.8mm.Mutta välystä jää siis 23.6-0.8-21.8mm =1mm.Eli kysymys olisi, kuuluuko "mutterin" puolella olla prikka vai kuuluuko rataspaketin puolella olla joku paksumpi aluslevy shimmiprikkojen lisäksi?Todella vaikeasti selitetty, mutta ehkä joku ymmärsi mitä haen takaa, liitteenä kuva joka toivottavasti selventää vähän. Quote Link to comment
janskuk Posted January 16, 2014 Share Posted January 16, 2014 Perän eli mutterin puolella pitäisi olla vahvempi prikka alunperin. Vaihteiston puolella pelkästään noita ohuempia säätölevyjä. Näin muistelisin. Quote Link to comment
vw54 Posted January 16, 2014 Share Posted January 16, 2014 sanoisin että tuon ison mutterin alle kuuluu paksu aluslevy. vw osanumero 002311221, googlaa se niin pääset kärryille. Noilla kahdella muulla säädetään perän hammaskosketus ja niitä on eri kokoisia Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.