Jarmo Lummi Posted January 24, 2014 Share Posted January 24, 2014 (edited) Te asiansa osaavat, kertokaatte mitä kaikkea kannattaa ottaa huomioon ja minkälaisilla materiaaleilla kannattaa lähteä asian kanssa etenemään? Välitykset myös kiinnostaa millaisia olette käyttäneet ja millaisilla rengashalkasioilla. Aikakortit / loppunopeudet ja se mystinen 60jalkaa aika. Linkkejä hyvistä osista myös tarve. Mendeolaa ei ole tarves. Edited January 24, 2014 by Jarmo Lummi Quote Link to comment
mikan Posted January 24, 2014 Share Posted January 24, 2014 (edited) Jarmo, sullahan on omaa kokemusta aiheesta enemmänkin. :-) Sen mitä olen muiden varttimailileikkiä seurannut, niin hyvät kuoret on pakollinen lähtökohta. Ei saa posket pullistua ja kuoret haljeta. Oletan, että kuplan swing-lootasta on kyse. Mulla on 3.78, 2.36, 1.57 ja 1.09 välitykset ja 3.875 perä quaifen lukolla. Mutta tarkoitus ei ole ajaa varttimailia. t. Mika Edited January 24, 2014 by mikan Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted January 27, 2014 Author Share Posted January 27, 2014 Loodat Joskus 1990-1997 välillä oli jokkisvälityksii käytössä mutta niissä oli omat murheensa silloin laatikoiden hajoillessa 245 katurenkailla useampaanki otteeseen mutta 12,5sek ja tietotaidon lisääntyessä muuttui ajatus vahvempien hyväksi todettujen suuntaan ( Isot pojat sillo kertoi ). Tais Hese ajaa 12,5sek ajan joskus 1997 kitkarenkailla tai jotain sellasta väkevää? Sitte alettiin FTC ja Berg rattaiden kanssa muistaakseni. ( Pihlajasaarelta alkuajan lootaa, JP myös möi meille jonku loodan josta kehiteltiin yms. ). Hommattiin uusia osia jonku ollessa matkoilla Jenkkiläs tai asui siellä ( Suomiäijjä pääkaupunkiseudulta tms? ). Vakio kuoriin 4,125 perämurikalla, 1 = 3,78vahva, 2 = 2,21 vahva, 3 = 1,7 ja nelonen 1,39 tai 1,31. ja silloin oli neulalaakerit pakattu irtoneuloilla pitkillä, välykset sorvattu prässätty minimiin( 0,02-0,05mm ), vaihteensiiroa vahvistettu ja välykset minimiin, bergin välitetty keppi, vahvat posket, sway a wey ja Karpiola vedon siirrossa pyörille ja asvalttiin. estex M+S BF Goodrigh 245 x 50 x15 M&H 235 55 15 meni 11,88sek joskus 2001, sitte oli M&H G60 ja siitä si kohti MickeyThosson linjaa 10,5 x 26 x 15 yms.. Rino kuoret, binjon laakerin cromoly tuki, vahvat posket, Wedlet rattaina, Libertyn suorakytkyt, pakatut neulat, teräs vaihteensiirto, bergin keppi, spooli, ... 3,88 perävälitys, 4,11 ykkönen, 3,46 kakkonen, 1,7 kolmonen, 1,39 nelonen ja 196kmh loppunopeutta. Uutta kisalootaa ajatus SF pyörän rattailla suorakytkynä ja sopivilla välityksillä kehitellen. Laatikko jumppa on senverta epämiellyttävää ja aikaavievää ettei lähtöjen välissä tai kisojen välissä useinkaan viiti eli sen myötä kehiteltävä ja rakenneltava kunnollisia vaihteistoja kiihytyskäyttöön ja myös katukiihdytyskäyttöön vaikka pienellä kompromissilla. Laatikon hajoaminen täydestä vedosta on myös saanut täys konerikkojakin aikaiseksi sekä kytkimien hajoamisia ja ympäriämpäriki on laitteita menny yms. Katulootaan 4,375 tai 4,125( yleinen ja kestää ) ja tai harvinaisempi 3,88 perä 3,78 vahva 1vaihde, 2,25 kakkonen vahva, 1,6 kolmoen ja 0,82 nelonen ajatuksella 195/65/15 --- 205/89/15 takarengastuksen koolla saa kiihtyvyyttä sekä vauhtia ja silti vielä maantieajettavuuttaki. Vahvat posket / poski, vahvat vetarit, pinjoni tuki, diffi, vahvat kuoret tai vakio, kunnon tuenta laatikolle ja pohjalevyn haarukalle jossa kone / loota on sekä kunnon iskarit/jouset coiloverit joilla perän pompotus ja vaihteistojen hajoaminen myös vähemmälle yms.. joo siis kyse oli Swing ja typ1 loodasta. Oha niitä vahvoja typ2 lootia joista tekemällä myös typ1 laitteeseen mutta ei nyt ihan dix ja däx mee si kaikki kohalleen kuin Strömsöössä. Voi olla että muistan kaiken väärin ja kirjootellu puutaheinää mutta ajatusta asiaan jotta vaihdevälityksillä ne aikakortit ja VW ylivoimaa yllä pidetään ainaki vaparipuolella ryhmässä A tai jotain ... Quote Link to comment
mikan Posted January 27, 2014 Share Posted January 27, 2014 Laatikon ja aisojen tuenta meinas tosiaan unohtuu. Lisäksi moottorin takatuki on avuksi estämään pomppimista, joka tekee perästä helposti silppua. Mulla olis myös ollut 0.89 nelonen "matka-ajoon", mutta päädyin sitten vähän tiuhempaan 1.09:iin. t. Mika Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted January 30, 2014 Author Share Posted January 30, 2014 http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1589135 http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1587281 http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=102606 Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted October 29, 2014 Author Share Posted October 29, 2014 SF pyöröltä kuulemma tullut ( tulossa) kiihdyttelyyn parempaa 1-2 välitystä? 3 ja 4 välityksiä löytyy ihan hyvä setti jo. Factaa tietty ei vielä ole mutta selvitetään. Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted November 4, 2014 Author Share Posted November 4, 2014 wedleillä pärjää kadulla ja katukisassa Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted December 25, 2014 Author Share Posted December 25, 2014 Olis hakuses 1-2 välitykset jos jollain sattuis olla jotain järkevästi typ1 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.