Jump to content

Pata 69 kuplaan


Guest a-p

Recommended Posts

Pitää tehdä moottori kuplaan ja kyselisin et oonko ihan metsään menos seuraavalla setupilla.

koko 1600 , kannet 39-40 ja 35,5 venat , nokka engle w125 , 6kg 200 vauhtis ja tuplanurkkakaasarit kokoo 40.

vakio kampura. putkeks hide-out.ja kärjetön sytkä. potkuu sais olla sadan hepan tienoille.

Lämmön vaihtimist en meinaa luopuu. Onko kukaan laittanut j-putkia orkkis vaihtimen alumiini valuun, jos ni onks toiminut hyvin?

Link to comment

Pata kuullostaa muuten hyvältä mutta vähän tiukkaa voi tehdä 100hp jos moottorin tilavuutta ei kasvateta yhtään. Samoten pienitilavuuksiseen koneeseen tuo w125 on aika jyrkkä nokka jos kohta sitä nurkkatuplat taas kompensoi. Jos on suinkin mahdollista tehdä koneistuksia eikä mäntäpyttysarjaa ole jo ostettu, niin 1776 muuttaa tilannetta jo kummasti, saatikka 94mm pytyillä 1915. Tuo kone 1.9:nä olisi miun korviin tasapainoisempi tuolla nokalla, venakoolla ja kaasareilla, monesti helpottaa myös puristusten saamista oikealle holillle. W125:n kanssa stattiset puristukset voi olla esim. 9-9.5:1 välissä.

 

Koska on todennäköisesti kyseessä aftermarket -kannet, kannattaa osamyyjältä kysyä myös vinkkejä kannen porttauksesta. Sieltä saattaa löytyä puoli-ilmaisia hevoisia melko pienellä vaivalla.

 

Muistan jossain olleen ketjun noista lämmönvaihtimista ja alurivaston sovittamisesta suurempaan putkeen, mutta en ihan nopealla haulla sitä löytänyt. Mahdollista varmasti, ja todennäköisesti toimii hyvin, mutta työlästä kyllä.

 

Puavo

Link to comment

Puavoo kompaten, miten meinaat saada 1600 koneen tehon tuplattua?

Se vaatii tupla määrän ilmaa sisään, ja sille tarvittavan määrän polttoainetta. Pelkkä se että kaadat ämpärillä imariin pensaa, ei nosta tehoa, jollet saa sitä menemään palotilaan asti ilman kera, poltettua kunnolla ja poistettua polttojätettä palotilasta (jotta uusi seos mahtuu sisään)

 

Meinaatko tuplata koneen kierrosluvun & kannen virtauskyvyn?

Tommonen 8000-9000 puhtaasti kiekuva 1600ccm kuplan kone kuulostas hyvälle :)

Edited by P_Valtonen
Link to comment

ok, just tän takii kysyinki viisaampien neuvoo. Pitää varmaan sit muuttaa speksei koneen koosta ja hommaa paremmin virtaavat kannet/putkisto. Homma viel suunnittelu asteella. Tähän mennessä purettu kaikki muut paitsi laatikko. Hitsailtu mätiin kohtiin tervettä peltii. Duunit jatkuu heti ku selkä o toipunu leikkauksesta niin paljo et voi olla tallissa.

Saa laittaa ehdotuksia siitä miten sais 100heppaa fiksuiten kampi akselin tehoks.

ps. kaikki muutki neuvot mihin uus vw ukkeli voi sortuu saa laittaa. Oon kyl koittanu lukee täält kaikki jutut, et oppis lisää

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...