metake Posted February 13, 2014 Share Posted February 13, 2014 VW Classic partsin varaosakataloogi sanoo näin: 113129701 D Saugrohr und Vorwärmeleilung ab Molor-Nr. 3400000 (bis Molor-Nr. 6914250 sind 2 Dichlringe 113 129 707 milzuverwenden) 30-, 34 PS Saksaa taitamattomana en ymmärrä tuosta kyllä juuri mitään.. Quote Link to comment
-AP- Posted February 13, 2014 Author Share Posted February 13, 2014 (edited) Siis moottorista kolmemiljuunaa neljäsataatuhatta lähtien ja moottoriin tuo-toinen-numero saakka käytetään kahta tiivisterengasta numero tuo? Eli sopii molempiin moottoreihin, 30 ja 34? Minkä ikäisiä nuo koneet? EDIT: TheSamban mukaan noin joulukuusta '59 noin mallivuoden '62 loppuun - pääsääntöisesti siis varhaisten 34 hv-koneiden imusarja - kiitos Åkelle jälleen! Mutta mitä muuttui mallivuodelle '63, miten se eroaa tästä? Imuaukon kiinnityskohta erilainen? Taisi tuolloin muuttua kannessa mm. keinuvipupukit myös? Vai silloin vain yksi tiiviste käytössä ...? Edited February 13, 2014 by -AP- 1 Quote Link to comment
metake Posted February 13, 2014 Share Posted February 13, 2014 Mutta mitä muuttui mallivuodelle '63, miten se eroaa tästä?Mulla on (hyvin hatara) mielikuva, että mulla -63:ssa tuo kiinnitys"laippa" ei ole tuollainen valettu, vaan 1300/1500 tyylinen pellistä prässätty. Että voisiko se olla se ero? Quote Link to comment
-AP- Posted February 13, 2014 Author Share Posted February 13, 2014 Siis 'uiva' laippa, ei kiinteä? Quote Link to comment
metake Posted February 13, 2014 Share Posted February 13, 2014 Nyt en ole aivan varma, koska en ole sitä tuosta koneesta irrottanut, mutta mun mielestä peltinen kuitenkin. Quote Link to comment
-AP- Posted February 14, 2014 Author Share Posted February 14, 2014 Sen verran jaksoin irrottautua näyttöruudusta vielä illalla että kaivoin hyllystä Bentley Manualin ja löysin sieltä tietoa. Tuon kuusmiljoonaa -moottorinumeron tienoilla kansi uusiutui ja imuaukko kasvoi parilla millillä. Vähän myöhemmin vaihtui myös imusarja ja näiden sekoitusten keskellä löytyy sitten pari erilaista tiivisteversiota sovitteena. Tämä käsitelty imusarja siis kuulunee alun perin alkupään 34 hv -koneeseen, jatketaan ehkä viikonloppuna selvitystä ... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.