Jump to content

Swingilootat?


Recommended Posts

Guest ritariässä

jos mun pitäs sanoo, haluaisin tietää ensin mm koneen tehohuipun/käytettävät maksikierrokset/tehon jne... kumpi enemmän etusijalla, maantiekierrokset vai maksimaalinen kiihtyvyys varttimaililla

 

sen jo tiedän, ettet 3,88 perällistä haluu vakiota harvemmalla välityksellä, mitä noi 0,89 ja harvemmat ovat.

Link to comment
Guest ritariässä

ihan aikuisten oikeesti, se on kova suoritus jos raskaalla möhköllä vetäsee huonosti pitävillä (kapeilla katurenkailla) renkailla varttimaillin 13-sek alkavaan aikaan kolmella vaihteella ilman turboo. aikakorttia vielä kellään?

Link to comment
ihan aikuisten oikeesti, se on kova suoritus jos raskaalla möhköllä vetäsee huonosti pitävillä (kapeilla katurenkailla) renkailla varttimaillin 13-sek alkavaan aikaan kolmella vaihteella ilman turboo. aikakorttia vielä kellään?

 

 

Tuossahan oli ihan yleismailmallisesti käsitelty aihetta ja jyrin sivuilta katsottu että jos loppunopeus osuu tuonne 170kmh tietämille niin aika on luokkaa 13s mistään todellisesta ajamisesta ei ollut kysymys ja jos katsot autoja niin huomaat että niissä ei taida olla yhtäkään möhköä kuten ei Mitollakaan ole. Koneen kiertäessä sen 7000 on normaali rengastuksella nopeus luokkaa 170kmh kolmosvaihteella tuolla em. laatikolla riippumatta onko se möhkössä tai ovaalissa tai jossakin muussa. Noi on helposti katottavissa csp:n sivuilta löytyvällä vaihteisto laskurilla.

Link to comment
Guest ritariässä

jep. se että joltain sivustolta kattoo jonkun kuplan kulkeneen sitä ja tuota ei voi yleistää. aconlyn mainitsemat ajat on varmasti ajettu siten et on käytetty neljää vaihdettaa ja kopat ollet varsin keveitä. 50-luvun ovaali on pikkasen keveempi kuin esim 70-luvun möhkö. lisäksi keveempi massa on helpompi saada viivalta liikkeelle jne... moni virikone varmasti kiertää kolmosellakin sen maagisen 7000 kiekkaa, mut onkin toinen asia kerkeekö kierrättää 1/4 mailin aikana ja alle 14 sekunnin, kilometrin mittasella suoralla onnistunee leikiten. koneelle vaikeempi homma tehdä jokin asia tietyssä ajassa kolmella kuin neljällä vaihteella, ainakin näillä tehoilla. moni ns "virikone" kehittää suurimman tehonsa alle ja/tai noin 6000 kiekan kohdalla ja sen jälkeen tehokäyrä laskee. sillä on jo merkitystä jos koneen pitäs kiertää maaliviivalla 7000. joku tämän ymmärtää, toiset ei. en kuitenkaan ala enempää selittelemään. csp vaihteistotaulukko on varmaan laskettu staattisia renkaan halkaisijamittoja hyväksikäyttäen, dynaamisella saakin sitten pikkasen toisenlaiset nopeudet.

 

mutta se tästä:)

Link to comment

Näimpä varmaan, mutta se mitä olen jutellut tuollaisia aikoja ajaneiden kanssa niin aika moni on sanonut että vakio välityksillä kannattaa yrittää ajaa niin ettei tarvisi nelosta käyttää kun kolmosella saavuttaa sen loppunopeuden mikä noihin tarvitaan ja aika moni näin tekeekin. Välitetyt laatikot on sitten erikseen.

Link to comment
Guest ritariässä

lunta, mitä se on, tääl vielä täydet avokelit.

 

hmm, ovatkohan sahkin papparaiset aloittaneet AKEmaisen kyttäyskamppanjana. mie kun en oo laskenu onko 29 vai 59 ajopäivää tullut täyteen. vaarallista.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...