-MITO- Posted October 25, 2005 Share Posted October 25, 2005 Mikä perävälitys olisi hyvä kiihdytys ja satunnaiseen katukäyttöön? Esimerkiksi näistä vaihteistoista? http://aircooled.fi/shop/index.php?categoryID=145 Quote Link to comment
Guest Raggare Posted October 25, 2005 Share Posted October 25, 2005 4.375 tietty ;) Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted October 25, 2005 Share Posted October 25, 2005 jos mun pitäs sanoo, haluaisin tietää ensin mm koneen tehohuipun/käytettävät maksikierrokset/tehon jne... kumpi enemmän etusijalla, maantiekierrokset vai maksimaalinen kiihtyvyys varttimaililla sen jo tiedän, ettet 3,88 perällistä haluu vakiota harvemmalla välityksellä, mitä noi 0,89 ja harvemmat ovat. Quote Link to comment
-MITO- Posted October 25, 2005 Author Share Posted October 25, 2005 No ensikesäksi tulee 1776 kone, myöhemmin saattaa isompaa. Eiköhän se varttimaili, ei oo koskaan aikaa ajaa kuplalla eli vähäsillä maantieajoilla voi ajaa hiljempaakin. Quote Link to comment
Marko Posted October 25, 2005 Share Posted October 25, 2005 Mulla on vastaava laatikko kuin tämä: http://aircooled.fi/shop/index.php?productID=397 mun tapauksessa kolmos vaihde riittää n.170kmh(max 7000rpm) sillä voi ajella vartin ja sitten sillä pitkällä nelosella maantiellä saa nopeutta n 50kmh lisää. Toi pitäis riittää tuonne 13s tietämille jos oletetaan että loppunopeus on luokkaa 170kmh Quote Link to comment
-MITO- Posted October 27, 2005 Author Share Posted October 27, 2005 Noi lootat on siis asennusvalmiita? Öljyt sisään ja paikalleen? Quote Link to comment
Tomppa Posted October 27, 2005 Share Posted October 27, 2005 Jep, näin ovat. Vielä Red Linen MT-90 sisään niin on loora kohallaan. http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=315 - Tomppa Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted October 27, 2005 Share Posted October 27, 2005 mieluummin toisinpäin, mutta saat ne kyllä redlinen lootaöljyllä täytettynä pieneen lisähintaan. Quote Link to comment
Tomppa Posted October 27, 2005 Share Posted October 27, 2005 Kah, oli yhtiökumppanilla ajatus samoilla linjoilla ;) Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted October 27, 2005 Share Posted October 27, 2005 ihan aikuisten oikeesti, se on kova suoritus jos raskaalla möhköllä vetäsee huonosti pitävillä (kapeilla katurenkailla) renkailla varttimaillin 13-sek alkavaan aikaan kolmella vaihteella ilman turboo. aikakorttia vielä kellään? Quote Link to comment
Tomppa Posted October 27, 2005 Share Posted October 27, 2005 MITO:lla taitaa kuitenkin olla kiihdytys/katu-suhde autossa aika pitkälle ensiksi mainitun painotuksella, mikä antaisi olettaa, että auto on merkittävästi vakiota kevyempi ja pitoonkin on satsattu vakiota enemmän :) Quote Link to comment
Marko Posted October 27, 2005 Share Posted October 27, 2005 ihan aikuisten oikeesti, se on kova suoritus jos raskaalla möhköllä vetäsee huonosti pitävillä (kapeilla katurenkailla) renkailla varttimaillin 13-sek alkavaan aikaan kolmella vaihteella ilman turboo. aikakorttia vielä kellään? Tuossahan oli ihan yleismailmallisesti käsitelty aihetta ja jyrin sivuilta katsottu että jos loppunopeus osuu tuonne 170kmh tietämille niin aika on luokkaa 13s mistään todellisesta ajamisesta ei ollut kysymys ja jos katsot autoja niin huomaat että niissä ei taida olla yhtäkään möhköä kuten ei Mitollakaan ole. Koneen kiertäessä sen 7000 on normaali rengastuksella nopeus luokkaa 170kmh kolmosvaihteella tuolla em. laatikolla riippumatta onko se möhkössä tai ovaalissa tai jossakin muussa. Noi on helposti katottavissa csp:n sivuilta löytyvällä vaihteisto laskurilla. Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted October 27, 2005 Share Posted October 27, 2005 jep. se että joltain sivustolta kattoo jonkun kuplan kulkeneen sitä ja tuota ei voi yleistää. aconlyn mainitsemat ajat on varmasti ajettu siten et on käytetty neljää vaihdettaa ja kopat ollet varsin keveitä. 50-luvun ovaali on pikkasen keveempi kuin esim 70-luvun möhkö. lisäksi keveempi massa on helpompi saada viivalta liikkeelle jne... moni virikone varmasti kiertää kolmosellakin sen maagisen 7000 kiekkaa, mut onkin toinen asia kerkeekö kierrättää 1/4 mailin aikana ja alle 14 sekunnin, kilometrin mittasella suoralla onnistunee leikiten. koneelle vaikeempi homma tehdä jokin asia tietyssä ajassa kolmella kuin neljällä vaihteella, ainakin näillä tehoilla. moni ns "virikone" kehittää suurimman tehonsa alle ja/tai noin 6000 kiekan kohdalla ja sen jälkeen tehokäyrä laskee. sillä on jo merkitystä jos koneen pitäs kiertää maaliviivalla 7000. joku tämän ymmärtää, toiset ei. en kuitenkaan ala enempää selittelemään. csp vaihteistotaulukko on varmaan laskettu staattisia renkaan halkaisijamittoja hyväksikäyttäen, dynaamisella saakin sitten pikkasen toisenlaiset nopeudet. mutta se tästä:) Quote Link to comment
Marko Posted October 27, 2005 Share Posted October 27, 2005 Näimpä varmaan, mutta se mitä olen jutellut tuollaisia aikoja ajaneiden kanssa niin aika moni on sanonut että vakio välityksillä kannattaa yrittää ajaa niin ettei tarvisi nelosta käyttää kun kolmosella saavuttaa sen loppunopeuden mikä noihin tarvitaan ja aika moni näin tekeekin. Välitetyt laatikot on sitten erikseen. Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted October 27, 2005 Share Posted October 27, 2005 totta turiset, joten kokeilemaan miten käy kolmella vaihteella. Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted October 27, 2005 Share Posted October 27, 2005 lunta, mitä se on, tääl vielä täydet avokelit. hmm, ovatkohan sahkin papparaiset aloittaneet AKEmaisen kyttäyskamppanjana. mie kun en oo laskenu onko 29 vai 59 ajopäivää tullut täyteen. vaarallista. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.