Jarmo Lummi Posted March 4, 2014 Share Posted March 4, 2014 Mikä wasseriboxeri lohko täytyy olla jotta järkevästi saa tehtyä typ1 kampiakselilla, typ1 nokalla, holkitetuilla nostinpesillä, yms. yms. olikos se niin jotta 86 ja uudempi 2,1 lohkosta lohkon merkinnät? tarkistusta varten 4" sylinteri mäntäsetti ja sroukki flanget akseli yms.. Quote Link to comment
ARTO Posted March 4, 2014 Share Posted March 4, 2014 Nämä tiedot kiinnostavat minuakin. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted March 5, 2014 Share Posted March 5, 2014 (edited) Pekka, joka on näiden oxyjen kanssa (käsittääkseni) touhunnu eniten suomessa, on huomannut että etsimiesi lohkojan (uusi runkolinja) pinnapultit eroaa vanhan mallisesta. Kuvassa oleva ylänurkan pultti on vanhoissa 8mm bultti. Uudemman laakerilinjan taas sama kuin on lohkon ne 6 suurempaa. Ongelma tässä on ettei VW-kirjallisuudessa ole tästä pultista mainintaa ja onko vaihto tapahtunut 100% samalla kohtaa molemmilla jutuilla (bultti / laakerit) ei ole tarkaa tietoa. Noi uudemmat lohkot saa kuplan kammelle, kun vain vauhtiksen laakeri otetaan kuplan runkolaakerisarjasta, jossa 1,0/20 lohkon puoli. Muut laakerit taas 100% WBX. Vanhan mallisen on kammen laakerit sekotus Typ-1 ja Typ-4 (se vauhtiksen puolinen). Tässä on tuo vauhtiksenlaakerin ettimine mahdotonta. Tuon voi teetättää Salossa Virtasen Moottorissa n 50€ hintaan (2008? hintataso) Ja se tieto mitä odotatte kielipitkällä: oikeat lohko codet...sorry ei mtn hajua :) Mutta kun vanhoja lohkoja oli 1900ccm koneissa 8/ 1982 => 10/1985. Uudet oli sitten 1900ccm 10/1985 => 7/1992 ja 2100ccm koneita on tehty vain uutta tyyppiä 7/1985 => 7/1992 Eli 2,1 mosa on varma valinta ja 1,9 vaan vuosimallin mukaan ettimään... Edited March 5, 2014 by P_Valtonen Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.