Guest janiandlin Posted March 23, 2014 Share Posted March 23, 2014 laitoin trikeen levyjarrut taakse rumpujarrujen tilalle.nyt jarrut todella tehottomat.oisko ideaa millasen pääsylinterin heittäisin kiinni.vai onko vaa vedettävä ilman jarrui :) Quote Link to comment
multanen Posted March 24, 2014 Share Posted March 24, 2014 No silleenhän se menee että pienempi sylinteri antaisi enemmän puristusvoimaa takajarruille. Samalla polkimen liike pitenee. Minkäslainen sylinteri nyt on? Ja paljonko olisi mahdollista lisätä polkimen liikematkaa? Quote Link to comment
Guest janiandlin Posted March 24, 2014 Share Posted March 24, 2014 polkimen liikematka pitääs olla lyhyt ku aika kaukana polkimet penistä.nyt paikallaan vakion 2 piiri pääsylkky Quote Link to comment
multanen Posted March 24, 2014 Share Posted March 24, 2014 Voimaa saisi lisää myös vivustoa muuttamalla mutta silloinkin polkimen liike kasvaa. Ei tule sitten muuta mieleen kuin vanhoissa brtittiautoissa käytetty jarrutehostin jonka saisi ehkä jemmattua jonnekin. Googlaa "Lockheed remote servo". Quote Link to comment
Anpu Posted March 24, 2014 Share Posted March 24, 2014 Melko varmasti ilmaa järjestelmässä, satula irti ja ilmausruuvi sojottamaan taivasta kohti, kun löysäät ruuvia kopistele satulaa että kuplat irtoaa. Älä pumppaa annat painovoiman hoitaa homman varmistat vaan että säiliössä riittää nestettä. Quote Link to comment
Guest janiandlin Posted March 24, 2014 Share Posted March 24, 2014 mulla on firmalla ihan jarrujen ilmauslaite...tilasin tänää hotcarsissta ykspiiri pääsylkyn isommalla männällä.jos ei auta ni sit kikkaillaan lisää..infoon kuin äijän käy Quote Link to comment
multanen Posted March 24, 2014 Share Posted March 24, 2014 Isompimäntäinen pääsylinteri tekee jarruista raskaammat ja jarrutusvoima pienenee. Quote Link to comment
Guest janiandlin Posted March 24, 2014 Share Posted March 24, 2014 juu saa nähä.nii hotcars väitti et toi joka tuloo ni niit käytetty levyjarrullises.saa nähä auttaako asiaan se et se on yx piiriseen tarkotettu Quote Link to comment
Anpu Posted March 24, 2014 Share Posted March 24, 2014 Mitkäs levyt sulla on?, mulla vw levyt edessä ja empi levyt takana ja vakio pääsylkky ja hyvin pitää. Quote Link to comment
multanen Posted March 24, 2014 Share Posted March 24, 2014 juu saa nähä.nii hotcars väitti et toi joka tuloo ni niit käytetty levyjarrullises.saa nähä auttaako asiaan se et se on yx piiriseen tarkotettu Eipä ole merkitystä muulla kuin pääsylinterin koolla. Eli jos isommalla sylinterillä paranee niin vika oli jossain muualla (esim. ilmaa niinkuin Anpu ehdotti, tai liian lyhyt vapaaliike tms.). Tuommosessa trikessä on varmaan jarrupoljin niin erilainen viritys että ei voi suoraan autojen ratkaisuja verrata? Pienemmällä pääsylinterillä kuitenkin aina suurempi jarrutusvoima, isommalla joutuu polkemaan kovempaa. Quote Link to comment
Guest janiandlin Posted March 24, 2014 Share Posted March 24, 2014 jeps.pitää kai sit jostaa taikoo pienee pääsylkky jos ei toi auta joka tulee.jos ei auta ni takas rummut ja laitan noi levyt mun ferrari-replicaan :) trikes vaa ni paljo potkuu että saatava jollain kyl tehokkaat jarrut. Quote Link to comment
Dennis Posted March 25, 2014 Share Posted March 25, 2014 Jos Empi jarrusarja kaikki on mahdollista, minulla oli toinen satula vinossa levyyn nähden ja kumpikin satula ei keskellä levyä, jos satula on vinossa niin jarru on samanlainen kun olisi ilmaa jarruissa. Myös uudet levyt/palat voi olla oudot ennen kun pala on hioutunut levyä vasten Toki sylinterikoot, vipu-varret/-välitykset vaikuttaa asiaan ja mahdolinen ilma järjestelmässä T. Dennis 1 Quote Link to comment
JM Posted March 25, 2014 Share Posted March 25, 2014 Empin sarjoissa tullut vastaan niin kovia paloja ettei niillä tehnyt mitään. Hankittu tämän jälkeen aina kunnon palat ja alkuperäset malliksi hyllyyn. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.