Guest Tuoppi Posted November 4, 2005 Share Posted November 4, 2005 terve taas, onko kellään tietoa mistä saisi levyjä taakse T! -72:een. levyt saisivat olla tyyppiä HC 4496-30 eli semmoset missä on levy ja boorit yhdessä paketissa. ovat aika hintavat tuolla joten ajattelin jos jostain sais halvemmalla. Quote Link to comment
Per Jernström Posted November 4, 2005 Share Posted November 4, 2005 Keiteleen koneeseen oli tulossa jotain levyjä, mutta en tiedä mikä on tilanne. Quote Link to comment
Guest Autoferreo Posted November 4, 2005 Share Posted November 4, 2005 Itse väkersin Typ 3:n takanavoista ja irtolevyillä. Satulat on Golf 4:sta. Orkkis kässärivaijerit kävi satuloiden koukkuihin. Toimii erinomaisesti. Keiteleen Koneessa pitäisi olla em. takanapoja. Niitä käytettäessä voi valita itselle sopivan hintaiset/malliset levyt. Quote Link to comment
veku Posted November 4, 2005 Share Posted November 4, 2005 kuvat olis poikaa erilaisista ratkaisuista oma kupla odottelee jonkin laisia levyjä taakse.. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted November 4, 2005 Share Posted November 4, 2005 Tuolla on miun värkistä kuvia: http://personal.inet.fi/private/kupla Navat on ite tehty, kuten kiinnikkeetkin. Jarrut on saab 900 -88-93 vastaavat. Quote Link to comment
-tipi- Posted November 4, 2005 Share Posted November 4, 2005 Kuplapajasta saat käsijarrullisen setin uskoakseni kilpailukykyisen hintaan. Quote Link to comment
Guest Autoferreo Posted November 4, 2005 Share Posted November 4, 2005 Mihinkäs hintaan tyommoiset teräksiset takanavat sais Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted November 4, 2005 Share Posted November 4, 2005 Miulta tommoset saa ihan tosi härskiin hintaan. Nimittäin välineet, joilla boorit höyläsin on tosi hankalat, enkä mie siks niillä enempää tee. Joku firma tekee kuulemma booreja 30€ per napa. Ei oo ollenkaan paha. Quote Link to comment
Guest Autoferreo Posted November 4, 2005 Share Posted November 4, 2005 Mikä virma? Mulla vois olla asiaa sinne Quote Link to comment
Guest Posted November 4, 2005 Share Posted November 4, 2005 oliko toi booritus jonkin standardin mukainen vai perinteinen autotehtaan vittuilupoori johon ei käy mikään valmis työkalu? Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted November 4, 2005 Share Posted November 4, 2005 Jappe setä miun muistaakseni miulle kerto tosta firmasta jos en väärin muista. Katotaan jos mies vaikka paikalle ennättäis. Ne tekee joka tapauksessa CNC-höylällä. Mie tein sorvilla ja meni vaivaset 4 tuntia per boori. No tulipahan tehtyä. Quote Link to comment
Guest Posted November 13, 2005 Share Posted November 13, 2005 ootteko mittailleet mihin ton vanteen vastinpinta jää noiden T3-napojen kanssa suhteessa orggisrumpuun? pelkät napojen fyysiset mitatkin kelpaa, eli syvyys siihen pintaan asti mihin ne kiekot kiinnitetään. jos noita booreja joku oikeesti koneistaa kohtuuhintaan niin täällä ois yks kiinnostunu kans.. -K- Quote Link to comment
-tipi- Posted November 14, 2005 Share Posted November 14, 2005 Vetarin/rummun booring taitaa olla jonkun verran kartio, eli "Wedgemated". Ei siis suora... Edit: no sanotaan sitten 'kartiomainen' että saadaan pilkunnussijatkin tyydytettyä. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted November 14, 2005 Share Posted November 14, 2005 No ei se kyl missään nimessä kartio oo. Mutta profiilihan ei oo suorasivuinen. Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted December 16, 2005 Share Posted December 16, 2005 moro, mites ootte hoitanu ton öljyreijän joka on siä navan laipassa alapinnassa. Tarkotus on ollu vissiin päästää stefan läpi tulleet öljyt pois mut onkohan ihan tarpeellista? mulla ois satulakiinnikkeet valmiina mut pitäis tietää et voiko ton reijän tulpata vai johtaa öljy johonkin jos vuotaa? -Tuomas- Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted December 16, 2005 Share Posted December 16, 2005 Mie johdin sen kiinnikkeen sisäpuolelle. siintä ei pitäs enään levylle puota. Jos ton jätän pois, niin ois hyvä tehä siihen stefan alle oikeen kokonen kulutusholkki, eikä puol milliä väljää, niinkun niissä alunperin näyttäs olevan. Ilmeisesti se on tarkotettu vuotavan pikkasen, että stefa saa paremman voitelun. Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted December 16, 2005 Share Posted December 16, 2005 eli parempi jättää käyttöön niin kuin ennenkin, mut pitää väkästellä joku ohjuri öljylle koska mulla on "alkuperäset" kuplan levyt ja ne saa öljykylvyn heti jos toi vuotaa suoraan alaspäin. Kiitoksia Mika taas tästäkin tiedosta ;) Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted December 16, 2005 Share Posted December 16, 2005 No tossa tapauksessa mie ehkä tekisin ne uudet holkit. Kyllä se nykyaikanen stefa kestää siinä ihan hyvin ja vaikka kuinka pitkään. Miulla nyt oli vaan niin pirun helppo porata vaan yks reikä. Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted December 16, 2005 Share Posted December 16, 2005 eli mulla on tommonen kannake pala satulalle ja siihen ois helppo tehä ura ton öljyreijän kohdalle ja sit vaan johta öljyt pois. eli pala on nyt kuvattu edestä päin ja ura pitäis viilata alempien reikien väliin. toisaalta jos alkuperänen on hyvä ja tarkotettu toimimaan niin kuin se toimii niin kai sen vois siihen jättää?!? Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted December 16, 2005 Share Posted December 16, 2005 Kyllähän se voi siihen jättää jos tahot nähdä sen vaivan, että johdat sen vuotoöljyn sitten johonkin pidemmälle. Pitää kuitenkin muistaa, että tää alkuperänen systeemi on vähintään 30 vuotta vanha ja stefat on nykyaikana ihan eri luokkaan kun sillon joskus. Ja sit toisekseen se, että moinen systeemi on jonkinverran ainakin nykypäivän tapojen rinnalla aikamoinen overkill. Ei sitä tarvii tehä kestämään miljoonaa kilometriä. Mutta se nyt on vähän enemminkin makuasia kumman tahtoo tehä. Holkin sorvaus on pienempi vaiva jos pääsee sorville. Ja tossa alkuperäsessä holkissakin on se mielenkiintonen juttu, että se on yllättävän kova. Taas yks overkill. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.