Jump to content

jarrulevy taakse


Guest Tuoppi

Recommended Posts

Posted

terve taas,

 

onko kellään tietoa mistä saisi levyjä taakse T! -72:een. levyt saisivat olla tyyppiä HC 4496-30 eli semmoset missä on levy ja boorit yhdessä paketissa. ovat aika hintavat tuolla joten ajattelin jos jostain sais halvemmalla.

Guest Autoferreo
Posted

Itse väkersin Typ 3:n takanavoista ja irtolevyillä. Satulat on Golf 4:sta. Orkkis kässärivaijerit kävi satuloiden koukkuihin. Toimii erinomaisesti.

 

Keiteleen Koneessa pitäisi olla em. takanapoja. Niitä käytettäessä voi valita itselle sopivan hintaiset/malliset levyt.

Guest Autoferreo
Posted

Mihinkäs hintaan tyommoiset teräksiset takanavat sais

Guest Mika Raussi
Posted

Miulta tommoset saa ihan tosi härskiin hintaan.

 

Nimittäin välineet, joilla boorit höyläsin on tosi hankalat, enkä mie siks niillä enempää tee.

 

Joku firma tekee kuulemma booreja 30€ per napa. Ei oo ollenkaan paha.

Posted

oliko toi booritus jonkin standardin mukainen vai perinteinen autotehtaan vittuilupoori johon ei käy mikään valmis työkalu?

Guest Mika Raussi
Posted

Jappe setä miun muistaakseni miulle kerto tosta firmasta jos en väärin muista. Katotaan jos mies vaikka paikalle ennättäis. Ne tekee joka tapauksessa CNC-höylällä.

 

Mie tein sorvilla ja meni vaivaset 4 tuntia per boori. No tulipahan tehtyä.

  • 2 weeks later...
Posted

ootteko mittailleet mihin ton vanteen vastinpinta jää noiden T3-napojen kanssa suhteessa orggisrumpuun? pelkät napojen fyysiset mitatkin kelpaa, eli syvyys siihen pintaan asti mihin ne kiekot kiinnitetään.

 

jos noita booreja joku oikeesti koneistaa kohtuuhintaan niin täällä ois yks kiinnostunu kans..

 

-K-

Posted

Vetarin/rummun booring taitaa olla jonkun verran kartio, eli "Wedgemated". Ei siis suora...

 

Edit: no sanotaan sitten 'kartiomainen' että saadaan pilkunnussijatkin tyydytettyä.

Guest Mika Raussi
Posted

No ei se kyl missään nimessä kartio oo. Mutta profiilihan ei oo suorasivuinen.

  • 1 month later...
Posted

moro,

 

mites ootte hoitanu ton öljyreijän joka on siä navan laipassa alapinnassa. Tarkotus on ollu vissiin päästää stefan läpi tulleet öljyt pois mut onkohan ihan tarpeellista? mulla ois satulakiinnikkeet valmiina mut pitäis tietää et voiko ton reijän tulpata vai johtaa öljy johonkin jos vuotaa?

 

-Tuomas-

Guest Mika Raussi
Posted

Mie johdin sen kiinnikkeen sisäpuolelle. siintä ei pitäs enään levylle puota.

 

Jos ton jätän pois, niin ois hyvä tehä siihen stefan alle oikeen kokonen kulutusholkki, eikä puol milliä väljää, niinkun niissä alunperin näyttäs olevan. Ilmeisesti se on tarkotettu vuotavan pikkasen, että stefa saa paremman voitelun.

Posted

eli parempi jättää käyttöön niin kuin ennenkin, mut pitää väkästellä joku ohjuri öljylle koska mulla on "alkuperäset" kuplan levyt ja ne saa öljykylvyn heti jos toi vuotaa suoraan alaspäin.

 

Kiitoksia Mika taas tästäkin tiedosta ;)

Guest Mika Raussi
Posted

No tossa tapauksessa mie ehkä tekisin ne uudet holkit. Kyllä se nykyaikanen stefa kestää siinä ihan hyvin ja vaikka kuinka pitkään. Miulla nyt oli vaan niin pirun helppo porata vaan yks reikä.

Posted

eli mulla on tommonen kannake pala satulalle ja siihen ois helppo tehä ura ton öljyreijän kohdalle ja sit vaan johta öljyt pois. eli pala on nyt kuvattu edestä päin ja ura pitäis viilata alempien reikien väliin. toisaalta jos alkuperänen on hyvä ja tarkotettu toimimaan niin kuin se toimii niin kai sen vois siihen jättää?!?

post-691-13888358055409_thumb.jpg

Guest Mika Raussi
Posted

Kyllähän se voi siihen jättää jos tahot nähdä sen vaivan, että johdat sen vuotoöljyn sitten johonkin pidemmälle. Pitää kuitenkin muistaa, että tää alkuperänen systeemi on vähintään 30 vuotta vanha ja stefat on nykyaikana ihan eri luokkaan kun sillon joskus. Ja sit toisekseen se, että moinen systeemi on jonkinverran ainakin nykypäivän tapojen rinnalla aikamoinen overkill. Ei sitä tarvii tehä kestämään miljoonaa kilometriä.

 

Mutta se nyt on vähän enemminkin makuasia kumman tahtoo tehä. Holkin sorvaus on pienempi vaiva jos pääsee sorville. Ja tossa alkuperäsessä holkissakin on se mielenkiintonen juttu, että se on yllättävän kova. Taas yks overkill.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...