Guest Silverstar Posted April 5, 2014 Share Posted April 5, 2014 Mikä avuksi? 1600n kone pic 34-3 vakio kassarilla 140 pääsuuttimella ja 009 jakajalla varsinkin kylmänä vetopäällä kiihdyttäessä pieniltä kierroksilta? Kiihdytyspumppu toimii ja suihku säädetty läpän avaumaan....ennakkoa olen väännelly laidasta laitaan....nyt n. 35ast max...mikä vastaa n.15ast tyhjäkäynnillä. Kaasari säädetty "oikeiden" ohjeiden mukaan ja kone käy nätisti muuten ja tottelee kaasarin säätöjä. Mahtaako vika olla jakajassa....kun vääntelin jakajaa tyhjäkäynnillä niin tyhjäk.kierrokset nousi aina 30ast tyhjäk.ennakkoon saakka..??(..sillon 009 jakaja antaa jo yli50ast max ennakon.) Voiko syy olla näissä kylmissä ilmoissa?....imuputkiston pakokaasulämmitysputki tuntui olevan tukossa enkä ainakaan vielä alkanut sitä rassaamaan auki. Quote Link to comment
multanen Posted April 5, 2014 Share Posted April 5, 2014 Varmaan vaikuttaa kylmät ilmat. Onhan sulla imuilman esilämmitys-zydeemit paikallaan? Ilman niitä ei ainakaan mulla oikein toiminut. Imusarjan lämmitysputkesta ei ole kokemuksia kun se on aina omassa ollut toiminnassa, varmaan vaikuttaa sekin. Quote Link to comment
Guest Silverstar Posted April 5, 2014 Share Posted April 5, 2014 On paikallaan imuilman lämmitys....mutta pakokaasut ei vaan kierrä siellä kun on tukossa....pitänee varmaan alkaa rassaamaan auki Onkohan jollain hyviä ideoita miten....rautalankaa...vaijeria...porakoneen päähän? Quote Link to comment
multanen Posted April 5, 2014 Share Posted April 5, 2014 Puhutaanhan me samasta asiasta eli imuilman esilämmitys on se että imuilma (tai osa) tulee putkea myöten jostain pakosarjalta? Jos on orggis ilmansuodatin niin siinä on paikat putkelle ja säätöläppä joka toivottavasti toimii. Sitten on imusarjan lämmitys jossa se ohut pakoputken lenkki. Ite puhdistin kerran just jollain volkkarin kytkinvaijerin pätkällä ja porakoneella. Quote Link to comment
Guest MikkoL Posted April 5, 2014 Share Posted April 5, 2014 (edited) Mahtaako vika olla jakajassa....kun vääntelin jakajaa tyhjäkäynnillä niin tyhjäk.kierrokset nousi aina 30ast tyhjäk.ennakkoon saakka..??(..sillon 009 jakaja antaa jo yli50ast max ennakon.) Mulla teki sytkä/ennakko saman kun tulppa/tulpat oli rikki. Kipinää tuli, mutta liian heikko toimiakseen oikein. Edited April 5, 2014 by MikkoL Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted April 5, 2014 Share Posted April 5, 2014 Mie taas veikkaisin tyhjäkäyntipiiriltä osittain tukossa olevaa kaasaria. Itse kävin läpi kolme 31 ja 34 -kaasaria jotka kaikki puhdistin niin hyvin kun osasin, ja koskaan ei toiminut yksikään kunnolla ja kyljessä olevien suuttimien vaihdot ei vaikuttaneet juuri mitenkään. Ratkaisin ongelman nurkkatuplilla, nyt kelpaa. Mutta joo, sen imarin kyljessä pakoputkistolle menevän lämmittimen on syytä olla auki. Voi olla helpompi purkaa pakoputki pois tieltä ja rassata just porakone+vaijeri -menetelmällä auki altapäin. Imarin irroitus kuitenkin on metodiikaltaan "ilmanputsari + huohotukset, sähköt - kaasuvaijeri - lämmönvaihtimien putket - termari - puhallinkoppa + mahd doghouse-pellit ja laturi - ilmanohjauspelti tai 2-3, pässinsarvet, lämmitysputket" ja sit saa imarin irti rassattavaksi. Takaisin sit muuten yhtäläinen homma mutta lämmitysputket vääntämällä paikalleen, termarin kanssa vähän kiroilua, kaasuvaijeri unohtuu sovittaa paikalleen koppaa asentaessa ym. Jotain varmaan unohtui välistäkin. Sama homma oli toki tuplat asentaessa mutta lopputulos oli erittäin palkitseva. Puavo Quote Link to comment
Guest Silverstar Posted April 5, 2014 Share Posted April 5, 2014 Tarkotin imusarjan lämmitystä jonka putki oli tukossa...nyt on rassattu auki.....pyörän vaijerin spiraalikuori toimii akkuporakoneen kanssa kohtuu hyvin...vaijeria meni n. 1,5m mutta nyt kulkee ilma ja pakokaasut putkessa ja myös lämpenee. Vaikutus oli että kaasutin piti säätää uudestaan ....seosruuvia auki eli rikkaammalle ja taas tyhjäkäynti kohdilleen..hmm.hmm...ehkä parannusta tuli vähän. Mullla on kaksi kaasaria jotka molemmat tekee tätä samaa...toinen vanha orggis ja toinen uustuotantoa. Pätkimistä ei esiinny kun kierrokset on korkeella eli ongelma vois olla suutin piirissä joka hoitelee tyhjäkäynnistä eteenpäin....ei varmaankaan vielä pääsuutin yksin.. Tietääkö joku mikä on aux fuel jetin tarkoitus kiihdytyspumpun puolella kaasarin kyljessä? (Tulpat on uudet samoin johdot..009 jakaja on näyttää uustuotannolta ja on käytetty) Kone on kirpussa eli siinä ei oo orggis putsaria vaan sellanen simppeli metalli sihti. Mahdollista olis kyllä vetää aluhaitarilla lämmintä imuilmaa pakoputken lähettyviltä...sekö vois auttaa? Quote Link to comment
multanen Posted April 5, 2014 Share Posted April 5, 2014 Kone on kirpussa eli siinä ei oo orggis putsaria vaan sellanen simppeli metalli sihti. Mahdollista olis kyllä vetää aluhaitarilla lämmintä imuilmaa pakoputken lähettyviltä...sekö vois auttaa? No onhan se aika arka kylmälle tuo originaalikokoonpano. Sulla voi tietysti olla joku muukin vika + nuo viritykset huonontaa jo automaattisesti (ilmanputsari, jakaja). =) Quote Link to comment
Guest veskuvv Posted April 5, 2014 Share Posted April 5, 2014 omat kokemukset volsujen puhallinmoottoreista on että jos ei lämmitykset pelaa tai ehkä vaikka pelaisikin, niin ei ne kunnolla toimi jos alle +5 ulkolämpötila ja kostea ilma lisänä niin kaikkein pahin. ongelmat alkaa ryyppyläpän auettua, juurikin nykimistä pienillä kierroksilla ja pumppailemalla koneeseen kierroksia. Quote Link to comment
Guest Silverstar Posted April 6, 2014 Share Posted April 6, 2014 Jep pumppaamalla kevysti saa kiihdytettyä ilman nykimistä ja rytkettä.... Jos kierroksia on 3000 niin vastaa kaasuun mukisematta ja pelaa niinku pitää.....pintakaasulla tosiaan tuntuu kevyttä nykimistä ajossa ....nelosella ja kierrokset 2000 niin mennä loikottaa lepposasti jos Kaasujalan liikkeet maltillisia. Pihasta kun lähtee hetken lämmittelyn jälkeen niin silloin nykiminen on pahinta muutaman kilsa...eli juuri niinku yllä vastauksessa todettiin....ryyppyläppä auennu ja ilma kylmää. Vetopäällä kaasuttaessa imu on ilmeisesti suurempi kuin paikallaan kaasuttaessa koska paikallaan pelaa mainiosti.. Quote Link to comment
Guest Silverstar Posted April 10, 2014 Share Posted April 10, 2014 MikkoL osui oikeaan....yksi tai kaksi Bosschilaista ( uuden karheita) taisi aiheuttaa paukkeen ja rytkimisen. Vapaassa tilassa tilassa tulpissa näkyy kipinä mutta ilmeisesti ei paineen alla.... Vaihdoin NGK tulpat ja vika hävisi....nyt kädet ristiin että myös pysyvästi sen verran vian hakeminen teetti töitä. No nyt on kaasari tuttu joka reiän osalta ja virranjakajakin svapattu pariin kertaan. Quote Link to comment
Guest MikkoL Posted April 10, 2014 Share Posted April 10, 2014 Hyvä että sait toimimaan. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.