Guest Posted November 27, 2005 Posted November 27, 2005 Missä vaiheessa aletaan koneessa tarvita suorahampaista nokkapyörä settiä? Ja mihin saakka vakio riittää? Quote
Guest Posted November 27, 2005 Posted November 27, 2005 Ei koskaan :D Niiden idea on ehkäistä päittäisvoimia jotka kuluttavat nokan ekaa laakeria sivulta. Tuskin paljon muuta hyötyä oikeasti. Vinohampaiset työntävät nokkaa kohti vauhtipyörää. Kisakäytössä kenties kitkan vähenemisen myötä saattaa vapautua 0.001 hp. Kiihdytysmiehet korjatkoon jos olen väärässä. Päittäisvoima lisääntyy kun laitetaan ökyjäykät venttiilijouset, eli niitä vastaan tuo suorahampaisuus auttaa. Jan Quote
Guest Posted November 27, 2005 Posted November 27, 2005 No nyt tuli asia selväks, melkein jo tilasin mokomat systeemit! Quote
-AP- Posted November 27, 2005 Posted November 27, 2005 Yleisin vaikuttava tekijä suorahampaisiin siirryttäessä lienee käyntiääni? Quote
mikko k Posted November 27, 2005 Posted November 27, 2005 Mun kisamoottorissa Pauterin suorahampaisilla rattailla ei kuulunut ulinaa lainkaan. Laadussa on eroja. Quote
-AP- Posted November 27, 2005 Posted November 27, 2005 Sanotaanko sitten pikemminkin näin, että ulvontaa on haussa urheilullisen vaikutelman aikaansaamiseksi? Quote
Guest Posted November 27, 2005 Posted November 27, 2005 Tää meteli on varmaan ykkösmotiivi useimmille suorahampaisten ostajille :) Tulee lisää katu-uskottavuutta. Kauankohan sitä jaksaa? Varmaan sama homma ku äänekkään pakoputken kanssa. Puoli kesää ihan kiva luukuttaa kylillä. Sitte alkaa tympimään ainainen päänsärky ;) Nokkarattaissa on paljonkin eroja, kokoeroja siis. Halkaisija heittää. Niin kuulemma vakiossakin. Jos haluaa tehdä aivan sairaan täydellisen koneen niin on etsittävä rataspari jossa kosketus on täsmälleen oikea, ei pitäis ääntelehtiä. Kaikki pingpong rattaat eivät oled edes PYÖREITÄ... LOL Kantsii pitää silmät auki kun konetta kasaa. Taas ollaan siinä vanhassa totuudessa.. "kuka tahansa osaa kasata kuplan koneen... " ;) Jan Quote
Guest eemeli Posted December 1, 2005 Posted December 1, 2005 Hep! Leluautoilla kisailua varten oon tehnyt mittalaitteen, jolla voidaan mittailla akseleiden suoruuksia ja rattahia. Rattaista lähinnä keskeisyys. Ei riitä, että ratas on pyöreä, jos kiinnitysreikä ei oo keskellä... Kuka vaan osaa soittaa bassoa, mutta ne ketkä osaa soittaa sitä hyvin, onkin sitten harvemmassa... Minä en osaa kasata kuplan konetta (vielä), enkä soittaa bassoa. Koska olen aika peruskiltti mies, tota jälkimmäistä ihan muita aatellen oon päättäny välttää... -eemeli- Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.