Jump to content

Nokkapyöristä


Guest Aleksi V

Recommended Posts

Ei koskaan :D

 

Niiden idea on ehkäistä päittäisvoimia jotka kuluttavat nokan ekaa laakeria sivulta. Tuskin paljon muuta hyötyä oikeasti. Vinohampaiset työntävät nokkaa kohti vauhtipyörää. Kisakäytössä kenties kitkan vähenemisen myötä saattaa vapautua 0.001 hp. Kiihdytysmiehet korjatkoon jos olen väärässä.

 

Päittäisvoima lisääntyy kun laitetaan ökyjäykät venttiilijouset, eli niitä vastaan tuo suorahampaisuus auttaa.

 

Jan

Link to comment

Tää meteli on varmaan ykkösmotiivi useimmille suorahampaisten ostajille :)

Tulee lisää katu-uskottavuutta.

 

Kauankohan sitä jaksaa? Varmaan sama homma ku äänekkään pakoputken kanssa. Puoli kesää ihan kiva luukuttaa kylillä. Sitte alkaa tympimään ainainen päänsärky ;)

 

 

Nokkarattaissa on paljonkin eroja, kokoeroja siis. Halkaisija heittää. Niin kuulemma vakiossakin. Jos haluaa tehdä aivan sairaan täydellisen koneen niin on etsittävä rataspari jossa kosketus on täsmälleen oikea, ei pitäis ääntelehtiä.

 

Kaikki pingpong rattaat eivät oled edes PYÖREITÄ... LOL

 

Kantsii pitää silmät auki kun konetta kasaa.

Taas ollaan siinä vanhassa totuudessa.. "kuka tahansa osaa kasata kuplan koneen... " ;)

 

Jan

Link to comment

Hep!

 

Leluautoilla kisailua varten oon tehnyt mittalaitteen, jolla voidaan mittailla akseleiden suoruuksia ja rattahia. Rattaista lähinnä keskeisyys.

 

Ei riitä, että ratas on pyöreä, jos kiinnitysreikä ei oo keskellä...

 

Kuka vaan osaa soittaa bassoa, mutta ne ketkä osaa soittaa sitä hyvin, onkin sitten harvemmassa...

 

Minä en osaa kasata kuplan konetta (vielä), enkä soittaa bassoa. Koska olen aika peruskiltti mies, tota jälkimmäistä ihan muita aatellen oon päättäny välttää...

 

-eemeli-

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...