Jump to content

Öljynpainevalon käyttö bensapumpun ohjauksessa...?


Recommended Posts

Kuinka tuota öljynpaineen merkkivaloa voi käyttää sähköisen bensapumpun ohjaukseen niin, ettei sen kytkemän releen läpi tapahdu maadoitusta - eli ÖP valon himmeää hehkumista? Rele on ilmeisesti oltava  "irrottavaa" tyyppiä, eli jos kytkentä tapahtuu, niin releen läpi kulkeva virta katkeaa. Piirtäkää ihan simppeli ja toimiva kaavio. Mulla on jo toinen rele, joka kytkee pumpulle virtaa kun solenoidi on päällä ja kone starttaa.

 

terveisin, idiootti sähköasioissa(kin)

Link to comment

Tätäkö hajet?

 

Tuolla pitäs olla 2 lisäkytkintä ö-paine kellon lisäksi

- Yhdellä (pakko ON) saat ajettua polttoainetta käymättömään koneeseen (esim ekassa startissa, tai kellon hajotessa)

- Toiseen taas saat pumpun pimeäksi (OFF), jos ö-painekello menee rikki ja pumppe huutaa 24/7

 

T: Paksusähköoikosulku

post-37-0-89050300-1409500831_thumb.jpg

Edited by P_Valtonen
Link to comment

Tätäkö hajet?

 

Tuolla pitäs olla 2 lisäkytkintä ö-paine kellon lisäksi

- Yhdellä (pakko ON) saat ajettua polttoainetta käymättömään koneeseen (esim ekassa startissa, tai kellon hajotessa)

- Toiseen taas saat pumpun pimeäksi (OFF), jos ö-painekello menee rikki ja pumppe huutaa 24/7

 

T: Paksusähköoikosulku

 

Kiitos Petteri!

 

Mulla ton startin pyörittämisen ajan virta kulkee jo toisen releen kautta ja se toimii (= nuo ON -katkaisijat)

 

Ja toisen releen ohjaukseen tulee nuo diodit tolleen perin. Niiden arvoilla ei ilmeisesti väliä? Ja tämän toisen releen täytyy toimia irti kytkevänä - ymmärsinkö?

 

MSD:n sain jo OFF asentoonkin latauksen mittarivalodiodin avulla.Tämä bensapumppukytkentähän hoituis Golf gti:n bensapumpun releellä ja ohjaus MSD:n kierroslukumittarin ulostulosta, mutta mua jotenkin enemmän huolestuttaa, jos öljynpaineet katoaa ja mä paahdan isoa kovaa mittarivaloja tuijottamatta. Ja hoituishan se näillä nykykikottimillakin jostain tunesta...

Link to comment

Diodit jokku 2a, niin ei tussahda releen startti virtaan. Maksavat niin vähän, että turha säästellä :)

 

Releen uklos tulo NC (normaly close), eli kun ö-painevalo palaa, on tämä rele vetäneenä = B-pumppe ei saa sähköä perille asti.

Rele siis pästää virrattomana tehon läpi. Kun saa ohjauksen, katkaisee virtapiirin.

Link to comment

Sehän on testattu että jos ensimmäinen ja viimeinen kirjain sanassa on sinne päin niin lukija ymmärtää loput. Itseasiassa mä hain vahvistusta ajatukselle diodeista, mutta piirros selvitti sitten loput. Ja täällä savossa vastuu on aina lukijalla tai kuulijalla

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...