Guest irakklovalpuk Posted December 28, 2014 Share Posted December 28, 2014 Miten piristäisitte alkuperäistä -67 1500 h-lohkolla olevaa konetta ( ei välystä ja on normaali "vetoinen")? Tavoitteena edullisesti 10-20 lisähevosta. Tilavuutta kasvattamalla ja kuinka paljon voi lohkoon koskematta? Polttoainepuolella, minkälainen kaasutin ratkaisu? Kannet ja pakopuoli (lämmönvaihtimet toimittava)? Budjetti max. 500-700,-€ osille. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted December 28, 2014 Share Posted December 28, 2014 Jos kerran koneeesi toimii normaalisti ja antaa yhä suunnillen sen 44hp, jota 1500ccm piti antaa, niin saat tuon tavotteesi kymmenysosa budjetillasi. Oletus todellakin on että kaikki osaset koneesi sisällä ovat siinä kunnossa että kestävät virityksen. Jos taas koneesi pitää ensin rakentaa alusta loppuun että se vastaa edes vakiotakonetta, menee siihen helposti tonni rahaa... - Pura kannet koneesta pois. Kairaa pako ja imukanava paremmiksi. Vie sitten kannet koneistamoon joka polkasee kunnon puristukset. Sitten muokkaa palotila. Ennen venttiili koneiston niputusta hio venttiilit varren/lautasen välistä optimi muotoon. - Vakiot 1,1/1 vippaset katko 2mm rälläkällä tikunpään ja rungon välistä. Hitsaa osat takasin yhteen, jolloin sulla on 1,25 vippaset. Tarkista että ö-kanava on yhä ehjä (menee öljy läpi & ei vuoda hitsisaumasta). Kun kasaat kanteen, ota tikulle hieman lisää tilaa, jottei tönäri laahaa kiinni tönärisuojaputken tiivisteen kohdalta - Sitten kone nippuun ja testaamaan miten sytty / kaasari toimii uudella paketilla. Kaasaritestiin tarviat lainaksi kaverilta lambdan. Kaasuttimeen alat poraa pensapääsuutinta 0,05mm pykälissä ja tän jälkeen aina testilenkki. Tätä jatkat kunnes seokset alkaa menee munilleen. Sitten suuttimen umpeen tinaus ja tee se viimesin reikäkoko suuttimeen, jolla paketti toimi parhaiten. Lopuksi sytytys; Väännä sytty parin asteen pykälissä niin isolle, että kone nakuttaa max ennakolla&täyskaasulla. Tästä 2 ast alaspäin on turvarajan jo paremmalla puolella Tavote saavutettu Quote Link to comment
DOODAH Posted December 28, 2014 Share Posted December 28, 2014 käärmeenpesä, 34 tuplat ja 1,25 keinut Quote Link to comment
P_Valtonen Posted December 28, 2014 Share Posted December 28, 2014 Doodah löytäny jostakin 2x34 tuplille imarit 1500'n 1r kansiin? :) Quote Link to comment
Guest Kaiponen Posted December 28, 2014 Share Posted December 28, 2014 Imarin voi tehdä hyvin itekkin Quote Link to comment
Guest irakklovalpuk Posted December 28, 2014 Share Posted December 28, 2014 Prof. Valtosen ehdotus kuulostaa hyvältä, mutta ei onnistu kairaukset ja hitsaukset meidän tallilta tietysti kannet voi käyttää hiomossa. Doodahin tapaista "bolt in" ratkaisua vailla? Mites jos kannet hiomoon 1r, mikä kaasari/t, käärmeenpesä - lämmönvaihtimet toiminnassa? Entä jos pelkästään isoin mahdollinen sylinteri satsi mitä h-lohkoon saa kiinni muokkaamatta, onko 1680cc?? Quote Link to comment
DOODAH Posted December 29, 2014 Share Posted December 29, 2014 valtonen päätti laittaa kakkosen eteen. Kyllä mun ehdotus oli lähinnä babydelssit tai webru ict setti. Tuo 88 pyttyjen vaihto on turha, jos vedot on tallella. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted December 29, 2014 Share Posted December 29, 2014 (edited) Jaa, meillä tupla kaasari käsite vähä eri. Mutta onneksi ollaan samaaa mieltä 88 käytöstä tässä projektissa :) Edited December 29, 2014 by P_Valtonen Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.