Jump to content

1500 H-lohkon budjetti piristys?


Guest irakklovalpuk

Recommended Posts

Guest irakklovalpuk

Miten piristäisitte alkuperäistä -67 1500 h-lohkolla olevaa konetta ( ei välystä ja on normaali "vetoinen")? Tavoitteena edullisesti 10-20 lisähevosta. Tilavuutta kasvattamalla ja kuinka paljon voi lohkoon koskematta? Polttoainepuolella, minkälainen kaasutin ratkaisu? Kannet ja pakopuoli (lämmönvaihtimet toimittava)? Budjetti max. 500-700,-€ osille.

Link to comment

Jos kerran koneeesi toimii normaalisti ja antaa yhä suunnillen sen 44hp, jota 1500ccm piti antaa, niin saat tuon tavotteesi kymmenysosa budjetillasi. Oletus todellakin on että kaikki osaset koneesi sisällä ovat siinä kunnossa että kestävät virityksen. Jos taas koneesi pitää ensin rakentaa alusta loppuun että se vastaa edes vakiotakonetta, menee siihen helposti tonni rahaa...

 

 

- Pura kannet koneesta pois. Kairaa pako ja imukanava paremmiksi. Vie sitten kannet koneistamoon joka polkasee kunnon puristukset. Sitten muokkaa palotila. Ennen venttiili koneiston niputusta hio venttiilit varren/lautasen välistä optimi muotoon.

 

- Vakiot 1,1/1 vippaset katko 2mm rälläkällä tikunpään ja rungon välistä. Hitsaa osat takasin yhteen, jolloin sulla on 1,25 vippaset. Tarkista että ö-kanava on yhä ehjä (menee öljy läpi & ei vuoda hitsisaumasta). Kun kasaat kanteen, ota tikulle hieman lisää tilaa, jottei tönäri laahaa kiinni tönärisuojaputken tiivisteen kohdalta

 

- Sitten kone nippuun ja testaamaan miten sytty / kaasari toimii uudella paketilla. Kaasaritestiin tarviat lainaksi kaverilta lambdan. Kaasuttimeen alat poraa pensapääsuutinta 0,05mm pykälissä ja tän jälkeen aina testilenkki. Tätä jatkat kunnes seokset alkaa menee munilleen. Sitten suuttimen umpeen tinaus ja tee se viimesin reikäkoko suuttimeen, jolla paketti toimi parhaiten. Lopuksi sytytys; Väännä sytty parin asteen pykälissä niin isolle, että kone nakuttaa max ennakolla&täyskaasulla. Tästä 2 ast alaspäin on turvarajan jo paremmalla puolella

 

Tavote saavutettu

Link to comment
Guest irakklovalpuk

Prof. Valtosen ehdotus kuulostaa hyvältä, mutta ei onnistu kairaukset ja hitsaukset meidän tallilta tietysti kannet voi käyttää hiomossa. Doodahin tapaista "bolt in" ratkaisua vailla? Mites jos kannet hiomoon 1r, mikä kaasari/t, käärmeenpesä -  lämmönvaihtimet toiminnassa? Entä jos pelkästään isoin mahdollinen sylinteri satsi mitä h-lohkoon saa kiinni muokkaamatta, onko 1680cc??

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...