Jump to content

Ohjauksen palautuvuus


Guest tpirskan1

Recommended Posts

Kuuluuko 1303S:ssä ohjauksen olla itseoikaiseva? Inssi eilen pyöritteli ympyrää konttorin pihassa ja totesi,että ohjaus ei oikaise. Meni vuosi sitten auto käyttöönottokatsastuksesta läpi ilman huomauttamista.

 

t:Timo

Link to comment
Guest ritariässä

ei hammastangollisessa möhkössä noit niveliä riittää kiusaksi asti ja monasti toi apusimpukka myös jäykistyy. yks pahimpia tyyppivikoja möhkössä toi simpukkaohjaus, ei ihme jos adaptoivat passatista hammastangon 75-> malleihin.

Link to comment

Joo, samaa mieltä että se S:n simpukka on kyllä yx hevonp**ka. Olis tarkoitus kanssa vaihtaa omaani hammastanko. Mielipiteitä ja vihjeitä saapi laittaa. Sen verta olen kuullut huhua, että passatin tai audin (60 vai 80 ?) tanko olis sopiva. Mitenkähän kiinnitys? ja onko kukaan yrittänyt Kadetin/Astran palikoilla? Vai hylkiiks volkkari pallosalaman osia?

Link to comment
Guest ritariässä

passatin 70-luvun ( tiedä sit mihin asti samaa käyttivät passateissa) malli on perusrakenteeltaan sama, eli raidetangot lähtee keskeltä h-tankoo, mut kiinnikkeet koriin joutuu muokkaamaan itse. lisäksi koripalkkista puutuu vastamutterit. myös eturunkoa joutuu madaltamaan jotta tanko mahtuis paikalleensa. vaivan arvoinen operaatio jos aikoo möhköllä ajella enemmän/pitkään ja jopa vauhdikkaasti:)

Link to comment

Astrassa/Kadetissa lähtee raidetangot samalla tavalla keskeltä. Siksipä mietinkin sen sopivuutta, kun sellainen vois olla helpompi löytää. Yhden 1302:n tiedän jossa on Audin hammastanko itse tehdyillä kiinnikkeillä, mutta siinä ei ole runkoa muuteltu. Mitenkähän tuo passatin tanko ja sen sopivuus tuohon kuplan nivelakseliin, siis mahtaako sopia ristikko suoraan booreihin, vai pitääkö improvisoida?

Link to comment
  • 1 year later...
Kuuluuko 1303S:ssä ohjauksen olla itseoikaiseva?

 

Mulla oli k-autossa sama vika, jota en löytänyt. Palauttaa normaaleissa olosuhteissa hyvin, mutta konttorin pihalla ei toisesta ääriasennosta. Kuinkas paljon voi auraus tuohon vaikuttaa? Onkohan hammastanko liian kireällä?

Link to comment

Auraus kanssa sitten vaikuttaa ihan uskomattoman paljon tuohon palautukseen. Itsellä kanssa oli joskus katsastuksessa palautus ongelmaa ääri-asennoista ja ratkesi ihan aurauksen säädöllä. Googlella varmaan löytyy helppoja niksi-pirkka vinkkejä aurauksen säätöön.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...