jokkep Posted March 24, 2015 Share Posted March 24, 2015 Kuplaa (-74) riisutaan remonttia varten Tiedossa on roppakaupalla peltihommia ym. mukavaa. Ohjauspylvään irrotus on työkohteena, mutta jäi tänään tekemättä kun juutuin ihmettelemään sen kiinnitysruuveja. Ratin alta pylväs on ruuvattu kiinni pulteilla, joissa ei ole minkäänlaista vääntömahdollisuutta minkäänlaisella avaimella. Kanta on kupukannantyyppinen, pyöreä, ilman mitään kanteja tai uria, joihin saisi jokin työkalun. Nokkaruuman puolelta katsottuna pultin kierreosassa on sivussa kolmiomainen kolo, ikäänkuin leikkaava kantti. Mikä tämmöinen kiinnitys on, miten se on saatu kiinni ja miten se puretaan? Rälläkkä, juu... mutta olisiko hellävaraisempia konsteja. Lieneenkö tämä rakennettu ikäänkuin purkamattomaksi liitokseksi, vai mistä on kysymys. Kannan puolella on vielä tuon kupukannan alla laippa, jossa siinäkään ei ole mitään "tarttumapintoja". Ohjauspylväästä on muovikuoret ratin alta tuhannen päreinä ja suurimmalta osaltaan kadonnut jonnekin. Saakohan noita muoviosia mistään, tai sitten ehjää ohjauspylvästä? Quote Link to comment
vwagen Posted March 25, 2015 Share Posted March 25, 2015 Ohjauspylväs on kiinnitetty momenttipulteilla joista kuusiokanta katkeaa kun oikea kiristysmomentti on saavutettu(varkaudeneston takia),ei nyt sentään rälläkällä mutta porakone ja lukkopihdit on vanha keino niiden irrottamiseen,voisi onnistua myös esim.Biltemasta saatavalla pyöristyneiden pulttien/muttereiden irrotussarjalla. Quote Link to comment
-tipi- Posted March 25, 2015 Share Posted March 25, 2015 Mutteri pultin päähän hitsaten. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.