Guest TJTJ Posted May 9, 2015 Share Posted May 9, 2015 Asensin uuden vaihtovirtabensapumpun ja samalla tyhjensin tankin sekä irrotin erillisen bensansuodattimen ja laitoin takaisin. Pitääkö järjestelmä nytten ilmata jotenkin, kun bensa ei tahdo startatessa tulla pumpusta kaasuttimelle kulkevan polttoaineletkun päästä? Quote Link to comment
Guest Skipi_ Posted May 9, 2015 Share Posted May 9, 2015 Itellä pumpunvaihdon jälkeen jouduin antamaan pumpulle letkulla "siemenbensan" ennen kuin lähti toimimaan. Vähän aihetta sivuten: kaverin ford s-maxiin annoin paineilmaa varovasti tankkiin naftasuodattimen vaihdon jälkeen ennenkuin saatiin käyntiin. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted May 9, 2015 Share Posted May 9, 2015 (edited) Ketsalta kuultu vinkki; huikkapensaa helppo laittaa koneeseen kun on limupullo, jonka korkkiin lyöty naulalla pikku reikä. Itte käynnistä koneet taas niin, että laitan suoraan kohokammioon ruiskulla pensaa: ilmanputsari pois ja suoraan siitä messinkisestä ylivuoto putkesta polttoaine sisään tarpeellinen määrä. Tällä tyylillä esim ennätyskoneet käynnistettin aikoinaan. Miinusta tavassani on se että noi apteekin ruskut ei tykkää pensasta. Jos säilöt ruiskut kahdessa eri osassa käytön jälkeen (kuivuu kunnolla), niin siten kestää pitkään. Minä en ole ikuna ole ilmannu pensapumppua, olipa uusi tai vanha. Mutta tuskin huono idea. Edited May 9, 2015 by P_Valtonen Quote Link to comment
NO H2O Posted May 9, 2015 Share Posted May 9, 2015 Tästä oli juuri tänään toisen harrastajan kanssa juttua... Jos bensan pumpulle nousemisessa on ongelmia niin keula ylös ja Petterin konstilla kaasariin bensaa, näillä eväillä pitäisi lähteä ilmat putkistosta & pumpulta... Huomioitavaa on että bensaletku ei saa osua lämmönvaihtimiin, tms. lämpimiin paikkoihin konetta kiertäessä... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.