pko Posted May 17, 2015 Share Posted May 17, 2015 Mistäköhän mahtanee johtua terävä kilinä moottorista,kun kuumana vähänkin painaa kaasua.Kylmänä kestää hyvin kiihdyttää isollakin vaihteella,ilman mitään ylimääräistä ääntelyä.Esiintyy jo ihan pienelläkin kaasunpainalluksella ja varsinkin ylämäissä.Säädin jo sytkääkin ajatuksella että olisi liian aikaisella,mutta ei mitään vaikutusta kyseiseen kilinään.Pakokaasun käryä tulee jostakin hyttiin ihan pirusti,vaikka putkiston pitäs olla kunnossa.Putkistona tollanen ja vanhat lämmönvaihtimet.Tällä hetkellä ei ole puhallinkopalta lämmönvaihtimille meneviä putkiakaan kiinni,niin siksikin tuo käry ihmetyttää.Jos jollakin hyviä ideoita,niin saa kertoa että sais noihin ongelmiin jotakin parannuksia.Alkaa olemaan tunnistettava ominaishaju kuulemma vw miehessä:) http://www.aircooled.fi/tuote/756/pakosarja-hideout-pikkulaippa Quote Link to comment
Jorrma Posted May 17, 2015 Share Posted May 17, 2015 Jos sieltä ne putket on pois niin käryähän voi sitä kautta hyttiin työntyä. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted May 17, 2015 Share Posted May 17, 2015 (edited) Tuo puhallinkopasta tuleva ilman jäähdyttää lämmönvaihtimia. Jos otat letkut pois, on sulla palopommin ainekset kasassa. Toinen haitta on tuo mainitsemasi kilinä, Kannet on niin kuumat että nakuttelee herkemmin. Seuraavaksi sano että kone on alkanyt pätkimään ajossa. Ja se taas johtuu siitä että kun kannet on niin lämpimät, tulppasi menevät pimeiksi. Edited May 17, 2015 by P_Valtonen Quote Link to comment
Tanhis Posted May 18, 2015 Share Posted May 18, 2015 Mä vähän parantelen tätä vuosikymmenten suunnittelun tulosta jännä juttu kun ei tehtaan insinöörille ole tullut mieleen. Tosiaan ihan ekaksi laita ne puhallinkopalta lämmönvaihtimelle menevät putket kiinni. Jos haluat lämmönvoaihtimen poistaa käytöstä niin ota vaihtimen ja korin väliset putket irti ja tulppaa korissa olevat reijät jollain. Seuraava kysymys onko sulla termostaatti toiminnassa ja läpät paikallaan. Quote Link to comment
Jorrma Posted May 19, 2015 Share Posted May 19, 2015 Mä vähän parantelen tätä vuosikymmenten suunnittelun tulosta jännä juttu kun ei tehtaan insinöörille ole tullut mieleen. Tosiaan ihan ekaksi laita ne puhallinkopalta lämmönvaihtimelle menevät putket kiinni. Jos haluat lämmönvoaihtimen poistaa käytöstä niin ota vaihtimen ja korin väliset putket irti ja tulppaa korissa olevat reijät jollain. Seuraava kysymys onko sulla termostaatti toiminnassa ja läpät paikallaan. Mut eikös Aatu porukoineen harrastanu tota käryttelyä autoilla? Joku ideahan siinä on..... Quote Link to comment
Tanhis Posted May 20, 2015 Share Posted May 20, 2015 Mut eikös Aatu porukoineen harrastanu tota käryttelyä autoilla? Joku ideahan siinä on..... Mut sä unohdit nyt polttoaineen lisäaineen mitä ne käytti noina aikoina zyklon b onneksi ei enää ole pahemmin käytössä. Quote Link to comment
pko Posted May 21, 2015 Author Share Posted May 21, 2015 Kiitos ohjeistuksesta asianosaisille.Nyt on tehty korjauksia konehuoneessa,sitä mukaa kun on ollut aikaa muilta hommilta.Öljynlauhduttimelta puhallinkopan takana puuttui pellit jotka ohjaa sen läpi tulevan ilman ulos,laitettu paikalleen.Uudet alumiiniputket laitettu puhallinkopalta lämmönvaihtimille.Paikkailtu takimmainen pelti(se siinä pakosarjan päällä)joka oli täynnä isoja turhia reikiä.Se on nyt varmaan kierrättänyt sitä kuumaa ilmaa siellä konehuoneessa,sekä puhaltimelle että kaasareille.Termostaattia ei ole,mutta läpät on lukittu auki asentoon.Toi vaihtimien ja korinvälisten putkien irrottaminen varmaan kannattais tehdä ja antaa puhaltaa vaan sinne auton alle sen ilman.Korin ja moottorin takareunasta puuttuu siivu tiivistettä,haittaakohan se pahasti ton lämmön kannalta?Joo,kyllä on sammunut noin 3 kertaa moottori,eikä heti lähtenyt käyntiin uudelleen.Kyl toi käry vastas ainakin lähelle tota ehdotettua mutta hetki raittiissa ilmassa auttoi kummasti. Quote Link to comment
Tanhis Posted May 22, 2015 Share Posted May 22, 2015 Kaikki pellit ja tiivisteet vaikuttaa jäähdytyksen jotkut ennempi kuin toiset. Perusperiaatteena voisi pitää että koneen ala ja yläosa kun one eroitettu toisistaan ollaan aika hyvillä kantimilla. Mutta nyt ihan siihen lämpeämisen perussyyhyn eli onko sulla kärkiväli säädetty oikein liuskalla mitaten tai kosketuskulman mittarilla kattoen. Ja miten säädit sytkää korvakuulolla tai lampulla kattoen tai jopa strobolla. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.