Guest kupla74 Posted March 15, 2006 Share Posted March 15, 2006 sain laitettua koneen paikoilleen ja rupesin starttailemaan niin huomasin et startti pyörii hyvin,puolalle ei tuu virtaa.jos jollain ois antaa vinkkiä mikä vois mättää/unnollista kytkentä kaaviota.virtalukolta pitäis varmaan tulla puolalle heräte,mut minkä värinen piuha se on.ja sitten pitää kysyä noista takapenkin alla olevista releistä et mitä releitä ne on?ja tuli pellin network test palikka kiinnostais,et mitä virkaa sillä on? Quote Link to comment
Racing Posted March 15, 2006 Share Posted March 15, 2006 Diagnoosipistoke on se konepellin alla oleva tietokonepalikka,sen voi poistaa,mutta joihinkin johtoihin tulee virta. Isompi rele on lataus ja pienempi takalasin lämppäri. Quote Link to comment
Guest kupla74 Posted March 15, 2006 Share Posted March 15, 2006 jees tuo jelppas jo aika paljon.omituista et nuin vanhassa autossa on noita diagnoosi palikoita.onkohan siihen ollu joku testeri olemassa? sitten ois vielä semmoinen,että meneekö puolan heräte ykkös sulakkeen kautta,kun noi netistä löytyneet kaaviot on vähän ristiriitaisia.mulla on 12 sulaketta.ja en löytänyt semmoisen kaaviota jossa ois ollu 12 sulaketta.muutenkin arvostaisin enemmän kuvia niistä piuhoist,kun en oo oikein haka noissa sähkö hommissa.... Quote Link to comment
Guest Raggare Posted March 15, 2006 Share Posted March 15, 2006 http://66.34.72.138/wiring/bug-74+75-a.jpg http://66.34.72.138/wiring/bug-74+75-b.jpg http://66.34.72.138/wiring/bug-74+75-c.jpg oisko nuista jotai apuva Quote Link to comment
Guest kupla74 Posted March 15, 2006 Share Posted March 15, 2006 joo.kiitos kaikki apu kelpaa kyllä.tuskin noista ainakaan haittaa on.pistäkää vaan kaikkee aiheeseeseen liittyvää mulle.huomenna lähen tappelemaan noitten piuhojen kans...prkl Quote Link to comment
nalleolut Posted March 16, 2006 Share Posted March 16, 2006 miksi pitää upata jos eii oo uutta kerrottavaa.... pelaako sähköt jo? Quote Link to comment
Guest kupla74 Posted March 16, 2006 Share Posted March 16, 2006 no pistin ansaksi,että jos oottais jonkun spesilistin silmään.ja tiedä vaikka löytyis lisää tietoa.that´s why Quote Link to comment
nalleolut Posted March 16, 2006 Share Posted March 16, 2006 noista kaavioista selviää kaikki olennainen. ellei sitten oo jonkun omatekemät sähköt,epäilen kuitenkin! . se pistoke on diaknostiikka pistoke ihan turha kapine,laitappa tänne minkä värisiä piuhoja siulla on ja missä.... onko irrallisia? penkin alla on tosiaan lataus rele ja takalasinlämmityksen rele! Quote Link to comment
Tomppa Posted March 16, 2006 Share Posted March 16, 2006 1. Puolalle tuleva piuha on musta. 2. Sulake on todennäköisesti palanut sulakerasiassa. 3. Tarkista ensimmäinen sulake vasemmalta. http://66.34.72.138/wiring/1300_and_130 ... 1971-1.jpg http://66.34.72.138/wiring/1300_and_130 ... 1971-2.jpg Quote Link to comment
Guest kupla74 Posted March 17, 2006 Share Posted March 17, 2006 kiitoksia paljon!!!! nyt löytyi oikee kaavio.helpottaa huomattavasti Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted March 17, 2006 Share Posted March 17, 2006 nopein tapa kokeilla onko konehuoneen kipinälaitteissa vikaa, laittaa akulta suoran johdon puolaan ja sit varmistukseksi korkillisen bensaa kaasariin ja vääntö avaimesta. jos jos ei lähe käyntiin, vika konehuoneen sähköissä. Quote Link to comment
Guest kupla74 Posted March 17, 2006 Share Posted March 17, 2006 nopein tapa kokeilla onko konehuoneen kipinälaitteissa vikaa, laittaa akulta suoran johdon puolaan ja sit varmistukseksi korkillisen bensaa kaasariin ja vääntö avaimesta. jos jos ei lähe käyntiin, vika konehuoneen sähköissä. joo.oon kokeillu.ja kun yksin olin niin ei pystyny kattomaan että tuleeko kipinätä..puola ja tulpan johdot mittasin ja ehjiä olivat Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted March 17, 2006 Share Posted March 17, 2006 eli noin toimien ei käynnistynyt. ootko varma kipinän ajoituksesta, jos päin seiniä ei käynnisty. jos on varaosia, vaihda puola jne... kerrallaan ja kokeile lisää. Quote Link to comment
Guest kupla74 Posted March 17, 2006 Share Posted March 17, 2006 eli noin toimien ei käynnistynyt. ootko varma kipinän ajoituksesta, jos päin seiniä ei käynnisty. jos on varaosia, vaihda puola jne... kerrallaan ja kokeile lisää. enpä oo säädelly sitä sytkää sen kummemmin.no löytyis se kipinä prkl. on ennenkin ollu entisten projektien kans samanlaisia probleemia.kipinä on hävinny ja tullu itekseen mystisesti takaisin,mutta tänään taas sankollinen viinaa naamaan ja testailemaan Quote Link to comment
Guest kupla74 Posted March 19, 2006 Share Posted March 19, 2006 eilen kävin tutkailemassa noita sähköjä,mutta sitä prkleen kipinää en löytäny vieläkään.muutama mystinen piuha löyti jota ei oo missään kaavioissa näkynyt.vihreä-punainen ja kelta vihreä piuha irrallaan enkä saanu oikein selkoa mihin ne kuuluu.minkä värinen piuha menee öljynpaine anturille ja tuohon ryyppyyn ja tyhjäkäyntiventtiilille?taka penkin alta löytyi kanssa yks irtonainen piuhakimppu jossa kaks ruskeeta ja yks kelta punainen.olleet ilmeisesti maa kengässä kiinni,mutta toi kelta punainen on kyllä yleensä herätteen väri ja se ihmettyttää hieman.kaavioon ei ollu merkitty sen napaisuutta kun se oli piirretty sen akun keskelle.no sainpahan edes kunnon krapulan hankittua. Quote Link to comment
nalleolut Posted March 19, 2006 Share Posted March 19, 2006 vihr/pun johto= ö-paine anturille vihr/kel johto=puola+-tyhjäkäynti-ryyppy en oo tosta ihan varma omat johdot sen verran likaiset etten erottanu keltaista--- takapenkin alla menee pun/val johto plussalta lataus releelle! Quote Link to comment
Guest kupla74 Posted March 19, 2006 Share Posted March 19, 2006 vihr/pun johto= ö-paine anturillevihr/kel johto=puola+-tyhjäkäynti-ryyppy en oo tosta ihan varma omat johdot sen verran likaiset etten erottanu keltaista--- takapenkin alla menee pun/val johto plussalta lataus releelle! joo kiitos.nyt paljastui se vikakin luultavasti.pitää käydä testaamassa. Quote Link to comment
nalleolut Posted March 19, 2006 Share Posted March 19, 2006 miekin vuosi sitten kaupoilla ollessani ,ihmettelin huonoa käyntiin lähtöä ja sitten ku sai käymään ei vastannu kaasuun ollenkaan ja sammui ku päästi polkimen ylös... pohdintaa viikon verran kotona, ja uus yritys= virranajakajan kantta kuivatessa huomasin että höyryää oudosta paikasta = oli imusarjasta alipaine letku irti... paikalleen,laakista käyntiin ja ei muuta ku rahat kouraan ja kotia Quote Link to comment
Guest kupla74 Posted March 23, 2006 Share Posted March 23, 2006 prkl.nyt se kipinä löytyi.kiitos vaan kaikille avusta.huomenna testiajot käyntiin ja sankollinen viinaa!!!!!! Quote Link to comment
Fileas Posted March 23, 2006 Share Posted March 23, 2006 Kerrotko vielä mistä sen kipinän löysit? Oliko tipahtanut lattialle kenties :D Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted March 24, 2006 Share Posted March 24, 2006 sul on laimeet viinakset ku pitää sankollinen juoda:) Quote Link to comment
Guest kupla74 Posted March 27, 2006 Share Posted March 27, 2006 kipinä kyllä löytyi,mutta ei meinaa lähtee käyntiin millään.pari kertaa tupsahtaa ja that´s it.sytty on aivan myöhäisimmillään ja silti meinaa lyödä tulta kaasuttimessa.mihinkä kohti toi tulipellistä tuleva maajohto pitäis laittaa,vai onko väliä?laitoin sen suoraan lohkoon kiinni.pitää koittaa hinata se tännään käyntiin,prkl.en oo ite purkanu tota jakajaa,joten voisko se olla väärin asennettu?kärkiväli on kohdallaan,joten ei pitäis olla siitä kiinni. Quote Link to comment
nalleolut Posted March 27, 2006 Share Posted March 27, 2006 ei sen sytyn tartte noin myöhäisellä olla! kokeile kaataa kaasariin bensaa pikkasen ja sit startata... Quote Link to comment
Guest kupla74 Posted March 28, 2006 Share Posted March 28, 2006 joo se vika löytyi.perkeleen neulaventtiili oli jumissa eikä saanu bensaa.toi orkkis pumppukin oli paskana,joten laitoin sähköpumpun.mukavaa oli ottaa luisua.... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.