Guest Juki^ Posted March 19, 2006 Share Posted March 19, 2006 Kertokaas ja laittakaa mahdollisia kuvia virran jakajasta ja sen kytkemisestä. Ja sitten tietoa tuosta kuplan sytkän tominta periaattesta? Mitä se alipaine juttu siinä oikein tekkee ja mihin se letkun pää mennee? Mennee hermot ku kävin äsekn rassaamassa tuolla tallilla ja kun ei osaa nii ei osaa... ja sitten vielä paska opas nii ei tuu mittää. Olisin kiitollinen tiedoista... Quote Link to comment
Per Jernström Posted March 19, 2006 Share Posted March 19, 2006 Se pikkupiuha mikä siitä lähtee menee puolan miinukseen. Siihen puolan miinukseen ei tule muita piuhoja (poislukien mahdollinen kiekkamittari). Kytke kiinni ja virrat päälle ja avaa jakajan kansi ja pistä puolasta tuleva sytkäjohto lähelle metallia. Avaa sitten puutikulla kärjet jolloin pitäisi loikata kipinä sytkäjohdosta. Jos ei toimi niin luultavasti konkka pimeenä. Se alipainekello vaikuttaa ennakkoon, eli sillä ei ole vaikutusta kipinän laatuun vaan siihen koska se sytyttää. Googlaa "Kettering ignition" niin pitäisi löytyä ihan kaikki aiheesta. Quote Link to comment
Guest Juki^ Posted March 19, 2006 Share Posted March 19, 2006 Tuossako on ideana se että kun käret aukee nii sillon kipinä syntyy? Eikä siis niin että kun käret menee kiinni niin silloin tulee kipinä?? Quote Link to comment
Guest Posted March 19, 2006 Share Posted March 19, 2006 Tuossako on ideana se että kun käret aukee nii sillon kipinä syntyy? Juuri noin. Alipainekello antaa ylimääräistä ennakkoa pintakaasulla, silloin kun moottorin kuormitus on kevyt ja sytytyksen aikaistamisella saadaan lisää tehoa. Isommalla kuormalla se ei enää ole turvallista joten alipainekello putoaa pois pelistä. Alipainekello auttaa näteissä liikkeellelähdöissä ja säästää bensaa varsinkin tasakaasu-ajossa ja tekee nätisti ajamisesta helpompaa ja mukavampaa. Sytkäennakko säädetään alipainejakajalla tyhjäkäynnillä niin että alipaineletku on irti. Säätö yleensä 7.5 astetta ennakkoa. Jan Quote Link to comment
Guest Juki^ Posted March 19, 2006 Share Posted March 19, 2006 Mihinkäs se alipainekellosta lähtevä letku laiteeaan? Kaasariinko? Quote Link to comment
Guest Juki^ Posted March 19, 2006 Share Posted March 19, 2006 Mikä vi**u on tuo T-kappale tuossa johossa? Onko se joku ylimääränen johonka saa sitten sen kiekkamittarin kiinni? Quote Link to comment
Guest Raggare Posted March 19, 2006 Share Posted March 19, 2006 tuo harmaa mutikka työnnetää siihe koloon virrajakajan kyljessä johon tulee kiinni se kärkien piuha, ja toi abiko sit puolaan. alipaineletku kellon ja kaasarin kyljessä näkyvään messinki putkenpätkään Quote Link to comment
Racing Posted March 19, 2006 Share Posted March 19, 2006 Tuosta saat käsityksen minne työnnät alipainesäätimen letkun :) ¨ Quote Link to comment
Guest Juki^ Posted March 19, 2006 Share Posted March 19, 2006 Mites minä saan tuon konkan "harmaan mutikan" kii ku mulla on kärjissä tuommonen tuo liitin? Quote Link to comment
Guest Raggare Posted March 19, 2006 Share Posted March 19, 2006 lol, kolvaa se siihen , tai vaiha toi liitin, taikka helpoin, osta toisenlaiset kärjet Quote Link to comment
Guest Juki^ Posted March 19, 2006 Share Posted March 19, 2006 Kiitti vaan avuista :D Nyt on sytkä säädetty ja pittää kokkeilla käyntiin kuhan saa korin paikkailtua loppuu... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.