Guest KopteriPete Posted February 7, 2016 Share Posted February 7, 2016 aloitteleva kuplan koneenduunaja kyselee vähän vikadiagnoosiapua. Otsikon mukaisesti 2´s pytyn putkesta tulee öljyä pakokaasun mukana ja kaasua annettaessa joskus pölähtää kova savu. Itse olisin epäillyt vuotavia nostimien tiivisteitä, mutta luin jostain ettei niitä ole. Toinen vika on, että 3's pytyn pakoputki ei lämpene ollenkaan, joten ilmeisesti sytytysongelma. Kone on asennettu Hydrokopteriin, ilmeisesti VM -69, 1600 ccm mallia T3. Lisäksi tämä on veivikäynnisteinen ja siinä on startin ja laturin tilalla magneto. Jos tästä on apua diagnoosin arvioimisessa. Arvostan suuresti hyviä vinkkejä Quote Link to comment
multanen Posted February 7, 2016 Share Posted February 7, 2016 Voisi olla esim. männänrenkaita poikki tai jopa männässä reikä. Puristuspaineet kannattaisi mitata - onnistuneeko käsin veivaamalla... Kipinää voisi kokeilla silleen että ottaa epäillystä sylinteristä tulpanjohdon irti ja laittaa käyntiin. Kipinän pitäisi hypätä sentin tai parikin kun tulpanhattua pitää lähellä runkoa (huom: jonkinlainen sähköiskun vaarakin olemassa!). Kannattaa laittaa tulpanjohdon pää jo ennen käynnistystä lähelle runkoa, muistaakseni ainakaan jotkut magneetot ei tykkää jos kipinä ei pääse "ulos". Jos kipinä hyppää vapaassa ilmassa yli sentin, niin se jaksaa hypätä sen 0.5mm paineisessa sylinterissä. Esim. tulpassa voisi olla vikaa jos kipinä tuntuisi muuten tulevan. Quote Link to comment
Tanhis Posted February 8, 2016 Share Posted February 8, 2016 Jos sinulla on ajoituslamppu käytettävissä niin sillä saa testattua tulpanjohtojen kunnon ja sen että sytyttääkö sylinteri ilman että saa sähköä näpeille. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.