Markus83 Posted August 25, 2016 Share Posted August 25, 2016 Elikkäs, jarrurempan yhteydessä pienimuotoista ongelmaa ilmeni. Etupäähän kaikki uudet nippelit rumpuihin, uudet letkut ja putket ja siitähän ne ongelmat sitten alkokin.. Ekalla polkaisulla ilmausvaiheessa poljin alkoi tuntumaan oudon pehmeältä. Lopputuloksena pääsylinteri käteen ja purkamaan. Hoonaus ja uudet tiivisteet sinnekkin, mutta ei auta. Mäntä jää jumiin syliteriin. Tai tarkemmin sanottuma jousen jälkeen tuleva kumitiivistekuppi jumittaa koko paketin. Kun tämän jousen päättyn tulevan kumin jättää pois niin kaikki liikkuu hyvin. Mikähän on mennyt pieleen? Vai kannattaako noita pääsylkkyjä edes yrittää korjailla? Ei ollut pykäliä sylinterissä, vaan pieni hapettuma pitkän (8v) seisonnan jäljiltä.. Yksipiiri jarrut siis kyseessä. Vinkkejä kaivataan niin saisi tuon pikaisesti leimalle, ennen talvea! Quote Link to comment
Tanhis Posted August 26, 2016 Share Posted August 26, 2016 Ja kaikki kasattu oikein? Quote Link to comment
Markus83 Posted August 26, 2016 Author Share Posted August 26, 2016 Tuon samaisen kuvan kanssa kasailin, koska purkuvaiheessa oli sen verta jumissa että kaikki sisäkalut sen verta jumissa että pitkin pöytäähän ne lopulta oli. Ja juurikin tuo kuppitiiviste kuvassa numero 8 ahdistaa. Tosin yön tunneilla kun kuvaa katselin uudelleen niin oliskohan jousi väärinpäin.. Jousta tarjosin ohuempipää edellä, eli se missä kiinni pieni "prikka". Nopealla katselmuksella tuo jousessa kiinni olevan prikan keskellä oleva reikä osuisi päätyyn tulevan venttiilin "tappiin". Jousen toinen pää ns avoin. Nyt jos kuvaa katselee niin ongelmana olevan tiivistekupin puoleisessa päädyssä on jokin osa kiinni jousen päässä. Eli pitäisikö juosen mennä siis leveämpi osa, eli sen missä prikkaa ei ole edellä sylinterin sisälle? Quote Link to comment
Tanhis Posted August 26, 2016 Share Posted August 26, 2016 Ja toisaaltaan ei ne halpis yksipiiripääsylkät niin kauhean kalliita ole. Quote Link to comment
Markus83 Posted August 27, 2016 Author Share Posted August 27, 2016 Jousi väärinpäin, nyt liikkuu kaikki ja siltä osin asiat kunnossa. Tietty vajaan kymmenen vuoden seisonta-aika aiheutti lisätöitä kun pääsylinterin tuloputken kumitulppa/ läpivientikumi alko vuotamaan. Toi kumitulppa olikin ainoa mitä en osannut varata kun muuten kaikki jarruosat tilasin uutta. Jos jollain ylimääräsenä pk seudulla sellanen niin voin ostaa pois. Oon talvella tilaamassa kaikkia alustan osia ja samalla voin tilata myyjälle uuden kumin. Toki maksan siitä osasta myös. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.