Jump to content

Outo venttiili bensapumpussa


Guest Timo Suosalmi

Recommended Posts

Posted (edited)

Eiköhän tuo ole kumminkin ihan regulaattori..yritän liittää kuvan. jälkikäyntiventtiilin pitäis kumminkin sulkee tyhjäkäyntipiiri,,jota pumpulta ei saa suljettua..siis kaasutin koneessa, jossa kohokammio..ruiskuissa sitten eri asia

post-3033-0-56075900-1473958491_thumb.jpg

Edited by Matti-Pekka
Guest Timo Suosalmi
Posted (edited)

Regulaattori, mitä virkaa? Voisikohan sen ihan kylmästi vain ohittaa?

Wikistä: Regulaattori on jotakin tasaava ja säätävä laite

Edited by Timo Suosalmi
Posted

Terve

Eli siis polttoaineen paineensäädin. Riippuen neulaventtiilin kunnosta tai pumpun paineventtiilin kunnosta, niin paineen säädin tasaa paineen siihen tasoon minkä ehjä neulaventtiili pitäisi kestää . jos paine nousee liian korkeaksi niin kaasutin tulvii ja uittaa polttoainetta kaasuttimen kautta koneeseen yllin kyllin...En usko että tuollaista wanhaa paineensäädintä kannattaisi enää nykyisillä viinabensoilla käyttää..se tuskin kauan pelaisi. Jos alkuperäistä pumppua käyttää ja kaasutin ajoittainkin sylkäsee kurkuun tyhjäkäynnillä, niin polttoaineen pinta kipuaa liian korkeaksi ja käynti on epävakaa, silloin voi hankkia nykyaikaisen paineensäätimen (esim. petrol king) jossa on max. paineen asetuksen säätö, tai uuden neulaventtiilin. Jos ylivuoto on pientä, voi asiaa kokeilla korjata laittamalla neulaventtiilin alle kaksi tiivistealuslevyä. Mutta liian korkea polttoaineenpaine ei ole hyvästä kaasutinkoneille, taitaa olla vw peruskaasuttimet varmimmillaan siinä 0.15 bar paineissa.

Posted

Ei ole paineensäädin vaan sulkuventtiili niinkuin tuossa korjaamokäsikirjan kuvassakin kerrotaan,estää siis polttoaineen virtauksen kaasuttimelle päin sammutetussa moottorissa.Oli käytössä kahteen otteeseen vähän aikaa,60-luvun puolivälissä ja 70-luvun alussa.Miksi se pitäisi ohittaa?Jos pumppu on vaihtunut tai vaihdetaan malliin jossa venttiili on sisäänrakennettu niin silloin ei tietenkään tarvita erillistä venttiiliä,muuten ei ole mitään syytä poistaa sitä.

Jälkikäynninestoventtiili on kaasuttimen kyljessä oleva solenoidiventtiili.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...