Timo Suosalmi Posted September 15, 2016 Share Posted September 15, 2016 Bensapumpussa on ihme häkkyrä. Haynesin kirja ei sano mitään, mutta kuva löytyi kaasutinta koskevan keskustelun linkistä. http://i1.wp.com/1967beetle.com/wp-content/uploads/2015/07/unnamed-41.jpg?w=922 Dieseling sanaa etsin aikani, voisi olla "jälkikäynti". Varmaan minullekin tulee sama kytkentä, onko kuinka yleinen? Quote Link to comment
Matti-Pekka Posted September 15, 2016 Share Posted September 15, 2016 (edited) Eiköhän tuo ole kumminkin ihan regulaattori..yritän liittää kuvan. jälkikäyntiventtiilin pitäis kumminkin sulkee tyhjäkäyntipiiri,,jota pumpulta ei saa suljettua..siis kaasutin koneessa, jossa kohokammio..ruiskuissa sitten eri asia Edited September 15, 2016 by Matti-Pekka Quote Link to comment
Timo Suosalmi Posted September 15, 2016 Author Share Posted September 15, 2016 (edited) Regulaattori, mitä virkaa? Voisikohan sen ihan kylmästi vain ohittaa? Wikistä: Regulaattori on jotakin tasaava ja säätävä laite Edited September 15, 2016 by Timo Suosalmi Quote Link to comment
Matti-Pekka Posted September 15, 2016 Share Posted September 15, 2016 Terve Eli siis polttoaineen paineensäädin. Riippuen neulaventtiilin kunnosta tai pumpun paineventtiilin kunnosta, niin paineen säädin tasaa paineen siihen tasoon minkä ehjä neulaventtiili pitäisi kestää . jos paine nousee liian korkeaksi niin kaasutin tulvii ja uittaa polttoainetta kaasuttimen kautta koneeseen yllin kyllin...En usko että tuollaista wanhaa paineensäädintä kannattaisi enää nykyisillä viinabensoilla käyttää..se tuskin kauan pelaisi. Jos alkuperäistä pumppua käyttää ja kaasutin ajoittainkin sylkäsee kurkuun tyhjäkäynnillä, niin polttoaineen pinta kipuaa liian korkeaksi ja käynti on epävakaa, silloin voi hankkia nykyaikaisen paineensäätimen (esim. petrol king) jossa on max. paineen asetuksen säätö, tai uuden neulaventtiilin. Jos ylivuoto on pientä, voi asiaa kokeilla korjata laittamalla neulaventtiilin alle kaksi tiivistealuslevyä. Mutta liian korkea polttoaineenpaine ei ole hyvästä kaasutinkoneille, taitaa olla vw peruskaasuttimet varmimmillaan siinä 0.15 bar paineissa. Quote Link to comment
vwagen Posted September 15, 2016 Share Posted September 15, 2016 Ei ole paineensäädin vaan sulkuventtiili niinkuin tuossa korjaamokäsikirjan kuvassakin kerrotaan,estää siis polttoaineen virtauksen kaasuttimelle päin sammutetussa moottorissa.Oli käytössä kahteen otteeseen vähän aikaa,60-luvun puolivälissä ja 70-luvun alussa.Miksi se pitäisi ohittaa?Jos pumppu on vaihtunut tai vaihdetaan malliin jossa venttiili on sisäänrakennettu niin silloin ei tietenkään tarvita erillistä venttiiliä,muuten ei ole mitään syytä poistaa sitä. Jälkikäynninestoventtiili on kaasuttimen kyljessä oleva solenoidiventtiili. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.