Guest jayjay Posted December 9, 2016 Share Posted December 9, 2016 Olis tarkoituksena jatkaa poppien virittelyä kuuppeloon ja aloin tuumailemaan tuota virtapuolen riittävyyttä. Että jos täräyttää pari pientä vaffistinta (2x~60w, 4x~70w)ja mankan, kuinka mahtaa latauksen jne kans käydä.. Nykyisellä mankka + subi vahvistimineen ei onkelmaa. Eli minkälaisia "kw"-tehoja porukka on vakio 12V järjestelmään laittanut tai miten virtapuolta voi parantaa jos alkaapi ahistella? Tänks! Quote Link to comment
Paadre Posted December 9, 2016 Share Posted December 9, 2016 Mulla on joku Pioneerin 4x150w vahvistin ajamassa kuus kertaa soikeita ja 10" Monacor:n subia. Laturi 55A aito Bosch (vanha). Huomaa hyvin, että virta loppuu noin vartin huudatuksen jälkeen vaikka ajaisit motaria sen 120km/h vauhdilla. En ole yrittänytkään parantaa ko. järjestelmää, olen vaan vääntäny soitinta vähän hiljemmälle ja antanu akun latautua jos ja kun virta on päässy vähiin. Quote Link to comment
multanen Posted December 10, 2016 Share Posted December 10, 2016 Omaan pallikseen ajattelin joskus laittaa toisen laturin, suunnitelma oli "jatkaa" kampiakselin hihnapyörää toiselle hihnalle. Eli jos leikkaisi kehän toisesta hihnapyörästä ja hitsaisi sen sisäpuolelta nykyisen hihnapyörän kylkeen kiinni. Toiselle laturille pitäisi sitten rakentaa jonkinlainen kannake (varmaan johonkin oikealle puolelle). Quote Link to comment
boxer Posted December 10, 2016 Share Posted December 10, 2016 Sillon joskus kun hifistely kiinnosti enempi niin kuppelissa oli 800w monovahvistin kahdelle 12" subille ja erkkasarjalle kaks kanavainen,olisko ollu 2 x 75w? Näille oli hyytelöakku ja 1F konkka kaverina... Kyllä ne kotitarpeisuun toimi eikä virta loppunut niitten takia, toki latasin akun silloin tällöin ctekillä.. Quote Link to comment
Paadre Posted December 10, 2016 Share Posted December 10, 2016 Peijakas, oliskohan mulla ollu sitten lopun alkua tolle akulle, se nimittäin kypsy loppuun kesällä. Hmm, pitääpä testailla uudella akulla. Quote Link to comment
JM Posted December 10, 2016 Share Posted December 10, 2016 Isompia latureitahan on tarjolla. 55, 75 ja 90 ampeeria. Quote Link to comment
Guest jayjay Posted December 10, 2016 Share Posted December 10, 2016 Mutta vaihtaen suurempaan menee siis vaihtovirtavehkeiksi(kö)? Aloin hahmottelemaan sellasta vaihtoehtoa että laittaisi yhden maltillisen 5-kanavainen vahvistimen ja jos valot alkaa räpsimään niin konkka mukaan pakettiin. Optimalla tai uudella akulla yleisesti sais varmaan vähä asiaa parannettua. Quote Link to comment
Paadre Posted December 10, 2016 Share Posted December 10, 2016 Käsittääkseni menee vaihtovirtaseksi kun aletaan isontamaan. Tiedä sitten saisko uudelleen käämittämällä tasavirtasenkin tuottamaan enemmän mutta tämä on sitten varmasti kallis tie. Vaan eipä taida noihin tasavirtasen kuoriin paljon järeämpää käämitystä saada mahtumaan? Johdotus on tietenkin yksi, mihin kannattaa tässäkin kiinnittää huomiota ja että se virta+maa-kaapeli on riittävän suurta. Tuossa Powersetin sivuilta lainattu taulukko: Mulla on käyttiksessä tota 50neliön piuhaa kun piikkiteho nousee sinne 1,5 kW:n nurkille. On muuten melko kankeeta tavaraa asennettavaksi. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted December 10, 2016 Share Posted December 10, 2016 Mutta vaihtaen suurempaan menee siis vaihtovirtavehkeiksi(kö)? Vakio tasasähkönen 12v on 30A, palliksessa on ollu 38A versioita. Tarttekko? Mullon noita isompia pari.... Quote Link to comment
JM Posted December 10, 2016 Share Posted December 10, 2016 Joskus kun oli vielä tasavirtavehe. Ajeltiin pitkähköä matkaa automankkaa kuunnellen. Virta ei vaan riittäny, välillä piti kuunnella ratiota tai tiputtaa valot pois. Uskoisin tuon johtuneen laturin lämpenemisestä, taitaa kuparihäviöt kasva aika suuriksi. Lyhyemmillä matkoilla/viileällä ei ongelmaa ollut. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.