Jump to content

90-luvun Transporterista


Guest Edi

Recommended Posts

Kertokaahan käyttökokemuksia Tranporterista.

Ajatus olisi hankkia käytetty alle 200tkm ajettu väh. kuudelle rekisteröity diesel koneella varustettu Transporteri.

-Mitä kannattaa ensimmäisenä tarkastaa käytetystä autosta?

-Onko altis ruostumaan herkästi?

-Kulutuslukemia?

 

Plus ja miinuslista olis kiva.

Kiitos etukäteen asiantuntevista kommenteista!

post-293-13888357715083_thumb.jpg

Link to comment

Tutulta tuommoisesta ja exduunin vastaavasta takajarrut oli kulutustavaraa. Riippuu taas niin paljon kilometreistä ja miten ahkerasti on huollettu tuommoisen kesto, koita välttää semmoista mikä on kiertäny urakoitsijalta toiselle ja huoltokirja on puhtaana merkinnöistä :)

Hidas tommoinen on lämpeämään vaikka pieni webasto noissa onkin. Pisin lenkki mitä ite olen tuommoisella ajanut oli edestakaisin lohja-oulu-lohja kun haettiin muuttokuorma ja eipä tuossa mitään valittamista ajettavuudessa ole.

Link to comment

Meidän 150 heppanen TDI kuluttaa kaupunkiajossa sellaisen 10 litraa satasella. Maantieajon kulutuksesta ei ole tietoa, mutta on hyvin riippuvainen käytetystä nopeudesta (ilmanvastus).

Mielestäni sitä laiskinta mallia ei ainakaan kannata ostaa. Tuolla tehokkaimmalla sen sijaan pääsee ihan ripeästi liikkumaan. Talviajoon voisi harkita nelivetoa, mutta sitä ei saanut tuolla 150 heppasella koneella.

 

Kuulopuheiden mukaan moottori kestää ainakin 700 tkm, joten sen suhteen ei ole huolta kunhan hihna vaihdetaan ajallaan ja tietenkin muutenkin huolletaan.

Jälleen kuulopuheiden mukaan automaattilaatikko on oikea murhe, eli niitä hajoaa paljon aiemmin kuin manuaaleja. Liekö sekin syynä, että tuon 150 heppasen kanssa ei saanut myöskään automaattia.

 

Pitkäakselivälisessä on hulppeasti tilaa ja se kulkee vakaasti, mutta kaupunkiajo ei ole niin kovin juhlavaa. Kuten ei tietenkään pysäköintikään.

 

Ruostumisesta ei ole oikein tietoa, kun oma caravelle on vasta 3-vuotias. :-)

 

Mulla on 16" vanteet ja niihin renkaat on aika arvokkaita.

 

t. Mika

Link to comment
Hidas tommoinen on lämpeämään vaikka pieni webasto noissa onkin. Pisin lenkki mitä ite olen tuommoisella ajanut oli edestakaisin lohja-oulu-lohja kun haettiin muuttokuorma ja eipä tuossa mitään valittamista ajettavuudessa ole.

Jos auto on ollut TDI- koneella, niin eiköhän ne vähän kaikki (oli sitten bora tai mikä hyvänsä) ole hieman viileän mainessa, SDI- kone taas eri juttu, lämpenee nopeammin .

Mitä itse olen moisilla ajellut, olen kyllä tykännyt ajettavuuudesat että muutenkin kyllä.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...