Guest jayjay Posted January 20, 2017 Share Posted January 20, 2017 Jos kuuppelo -65:n olkatappikeulaan vaihteleepi dropit, meneekö homma ilman rotsausta jne vai meneekö koneistushommiksi? Jos siis oletetaan ettei välystä juurikaan ole nykyosissa.. Paras varmaan olis laittaa sidepulttisarjat kokonaisuudessaan mutta välttämätöntä se ei olisi just nyt.. Kiitos kommenteista! Quote Link to comment
Mikko S Posted January 20, 2017 Share Posted January 20, 2017 Sidepultin holkit irtoaa ihan ruuvipenkissä sopivalla hylsyllä painamalla, Olkatapin löin ulos isolla vasaralla ja sopivalla hylsyllä+jatkovarrella... Jos ei niissä olkatapin holkeissa ole ennestään väljää, niin ei sitä tossa hommassa lisää ilmesty. Prässillä ois kyllä mukavampi purkaa/kasata, jos sellaisen ääreen pääsee. Quote Link to comment
Guest jayjay Posted January 20, 2017 Share Posted January 20, 2017 Eli olkatappi vex , väliin uusi d-olka ja tappi lyöden takas? Quote Link to comment
vwagen Posted January 20, 2017 Share Posted January 20, 2017 Kannattaa kyllä etsiä joku jolla on prässi ja unohtaa vasaralla hakkaaminen.Ennen olkatapin uudelleen asennusta täytyy tarkistaa olkaakselin ja olkatuen välinen päittäisvälys ja säätää tarvittaessa.Alunperin säätö on tarkoitettu tehtäväksi siten että teräksinen painelevy vaihdetaan sopivanpaksuiseksi,niitä vaan taitaa olla nykyisin heikosti saatavissa(mulla on kyllä joitain kokoja ylimääräisinä),jos paketti on liian tiukka,voi myös hioa bakeliittistä(nykyisin yleensä muovia)liukulevyä ohuemmaksi. Quote Link to comment
Mikko S Posted January 20, 2017 Share Posted January 20, 2017 Thrust washerin paksuutta on säädetty tekemällä sorvissa uusi tai hiomalla vanhaa, mutta eipä tossa muuten mitään erikoista ole. Holkit on tuon olkatuen ja olkatapin välissä. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.