Jump to content

Droppiolkien vaihto -> bolt-on?


Guest jayjay

Recommended Posts

Posted

Jos kuuppelo -65:n olkatappikeulaan vaihteleepi dropit, meneekö homma ilman rotsausta jne vai meneekö koneistushommiksi?

Jos siis oletetaan ettei välystä juurikaan ole nykyosissa..

Paras varmaan olis laittaa sidepulttisarjat kokonaisuudessaan mutta välttämätöntä se ei olisi just nyt..

 

Kiitos kommenteista!

Posted

Sidepultin holkit irtoaa ihan ruuvipenkissä sopivalla hylsyllä painamalla, Olkatapin löin ulos isolla vasaralla ja sopivalla hylsyllä+jatkovarrella... Jos ei niissä olkatapin holkeissa ole ennestään väljää, niin ei sitä tossa hommassa lisää ilmesty. Prässillä ois kyllä mukavampi purkaa/kasata, jos sellaisen ääreen pääsee. 

Posted

Eli olkatappi vex , väliin uusi d-olka ja tappi lyöden takas?

Posted

Kannattaa kyllä etsiä joku jolla on prässi ja unohtaa vasaralla hakkaaminen.Ennen olkatapin uudelleen asennusta täytyy tarkistaa olkaakselin ja olkatuen välinen päittäisvälys ja säätää tarvittaessa.Alunperin säätö on tarkoitettu tehtäväksi siten että teräksinen painelevy vaihdetaan sopivanpaksuiseksi,niitä vaan taitaa olla nykyisin heikosti saatavissa(mulla on kyllä joitain kokoja ylimääräisinä),jos paketti on liian tiukka,voi myös hioa bakeliittistä(nykyisin yleensä muovia)liukulevyä ohuemmaksi.

Posted

olka3.JPG

 

Thrust washerin paksuutta on säädetty tekemällä sorvissa uusi tai hiomalla vanhaa, mutta eipä tossa muuten mitään erikoista ole. Holkit on tuon olkatuen ja olkatapin välissä. 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...