UltraVW Posted March 9, 2017 Share Posted March 9, 2017 Iltaa Kertokaahan vintage speed putkistoista jos on kokemusta ja tai ajatuksia? Varmaan laadukkaita jne. Itseäni muutama kysymys askarruttaa ja kyselinkin vintage speedin väeltä vastauksia mutta ne olivat vähän erikoisia tai emme ymmärtäneet toisiamme. Tai lähinnä minä en ymmärrä nyt näistä oikein mitään. Eli otetaan esim. pari eri pakosarjaa vertaukseen http://shop.vintagespeed.com.tw/s.nl/it.A/id.523/.f ja http://shop.vintagespeed.com.tw/s.nl/it.A/id.402/.f Mikähän noiden eroa mahtaa olla? Tuolla 40hp koneeseen tarkoitetulla tarkoitetaan ilmeisimmin 34 hp 1200cc? Molemmissa on säätö +-4mm strokereille? Eli venyykö se sitten 1600cc koneeseen myös? Ja tuo toinen sitten on kait 1600cc jne koneisiin +-4mm , kaventuuko se sitten myös 1200cc 34hp koneeseen? Itse haen putkea jota voisin käyttää nykyisessä 34hp 1200cc koneessa ja tarvittaessa vaihtaa sen esim.1915cc koneeseen ja tehot putkessa vielä riittäisivät. Sen olen saanut selville että, tuon 40hp putken tehot riittävät 90hv ja tuon toisen 125 ja jos ottaa vielä siitä superflow version riittää se 150hp. Eli minkä putken tilaan? KIITOS! Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted March 10, 2017 Share Posted March 10, 2017 Vaimennin itsessään on laadukkaan oloinen ja hyvä ostos. Tuohon säädettävyyteen ei kannata hirveästi laittaa painoarvoa. Eli sylintereiltä vaimentimelle tulevissa putkissa on ns. laipat joissa "viilatut ovaalit reijät" joilla putket ovat säädettävissä eri leveyksisille koneille. Käytännössä käy kuitenkin siten että jos vaimennin ei ole kyseiselle koneelle sopiva ja putkia joutuu siirtämään keskilinjastaan pois niin se on suoraan pois virtauksista, eli laippa peittää osan reijästä. Summa summarum. Jos tarvitset vaimentimen 1200 koneelle, osta siihen tarkoitettu putki. Jos 1600 koneelle, osta siihen tarkoitettu putki. Tai sitten menet riskillä ja ostat isompaan koneeseen tarkoitetun vaimentimen jonka 1200 koneeseen asentaessa joudut tod. näk. asentamaan "väärin". Tällä nyt ei varmaan suurta merkitystä ole 1200 koneessa tehollisesti. Quote Link to comment
UltraVW Posted March 10, 2017 Author Share Posted March 10, 2017 (edited) Sitten olis vielä nää putketkin? http://carreraparts.com.tw/index.php/exhaust-system/stainless-steel-muffler-for-classic-type-1-engine,-1961-up-1295-detail ja http://carreraparts.com.tw/index.php/exhaust-system/stainless-steel-muffler-for-classic-type-1-engine,-1961-up-detail Liekö samoja ? Aika hämmentävää valita oikea putki, mille nääkin nyt sit on tarkoitettu 1200,1300 vai 1600 koneelle?? Edited March 10, 2017 by UltraVW Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.