Jump to content

Vintage speed putket


Recommended Posts

Iltaa

 

Kertokaahan vintage speed putkistoista jos on kokemusta ja tai ajatuksia? Varmaan laadukkaita jne. Itseäni muutama kysymys askarruttaa ja kyselinkin vintage speedin väeltä vastauksia mutta ne olivat vähän erikoisia tai emme ymmärtäneet toisiamme. Tai lähinnä minä en ymmärrä nyt näistä oikein mitään.

 

Eli otetaan esim. pari eri pakosarjaa vertaukseen   http://shop.vintagespeed.com.tw/s.nl/it.A/id.523/.f   ja  

 

 http://shop.vintagespeed.com.tw/s.nl/it.A/id.402/.f   Mikähän noiden eroa mahtaa olla?

 

Tuolla 40hp koneeseen tarkoitetulla tarkoitetaan ilmeisimmin 34 hp 1200cc? Molemmissa on säätö +-4mm strokereille? Eli venyykö se sitten 1600cc koneeseen myös?

Ja tuo toinen sitten on kait 1600cc jne koneisiin +-4mm , kaventuuko se sitten myös 1200cc 34hp koneeseen?

 

Itse haen putkea jota voisin käyttää nykyisessä 34hp 1200cc koneessa ja tarvittaessa vaihtaa sen esim.1915cc koneeseen ja tehot putkessa vielä riittäisivät. Sen olen saanut selville että, tuon 40hp putken tehot riittävät 90hv ja tuon toisen 125 ja jos ottaa vielä siitä superflow version riittää se  150hp. 

 

Eli minkä putken tilaan?

 

KIITOS!

Link to comment

Vaimennin itsessään on laadukkaan oloinen ja hyvä ostos.

 

Tuohon säädettävyyteen ei kannata hirveästi laittaa painoarvoa. Eli sylintereiltä vaimentimelle tulevissa putkissa on ns. laipat joissa "viilatut ovaalit reijät" joilla putket ovat säädettävissä eri leveyksisille koneille.

 

Käytännössä käy kuitenkin siten että jos vaimennin ei ole kyseiselle koneelle sopiva ja putkia joutuu siirtämään keskilinjastaan pois niin se on suoraan pois virtauksista, eli laippa peittää osan reijästä.

 

Summa summarum. Jos tarvitset vaimentimen 1200 koneelle, osta siihen tarkoitettu putki. Jos 1600 koneelle, osta siihen tarkoitettu putki.

Tai sitten menet riskillä ja ostat isompaan koneeseen tarkoitetun vaimentimen jonka 1200 koneeseen asentaessa joudut tod. näk. asentamaan "väärin". Tällä nyt ei varmaan suurta merkitystä ole 1200 koneessa tehollisesti.

Link to comment

Sitten olis vielä nää putketkin?   http://carreraparts.com.tw/index.php/exhaust-system/stainless-steel-muffler-for-classic-type-1-engine,-1961-up-1295-detail  ja  http://carreraparts.com.tw/index.php/exhaust-system/stainless-steel-muffler-for-classic-type-1-engine,-1961-up-detail    Liekö samoja ? Aika hämmentävää valita oikea putki, mille nääkin nyt sit on tarkoitettu  1200,1300 vai 1600  koneelle??

Edited by UltraVW
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...