Jump to content

Koneistamoa turun nurkilla


Recommended Posts

Terve

 

Elikkäs mikä olisi hyvä koneistamo turun seudulla? Tarkoitus olisi viedä kannet hoitoon, eli putsauksen lisäksi tarvittavat toimenpiteet venttiileille...karstaa löytyy ihan saakelisti.

Lisäksi varmaan kampiakseli kankineen sinne ja laakerit vaihtoon. Ja onko hajua mitä moiset operaatiot maksaa noin suurinpiirtein? Luin kyllä tuota "moottorinkoneistushintoja" topiccia, mutta sieltä ei suoraan löytynyt apua.

 

Tilanne on siis se, että kone on levällään tallissa, mutta näin ekaa konetta roplatessa alkaa usko loppua mitä syvemmälle menee...

Luulen, huom. luulen kyllä saavani koneen takaisin kasaan, mutta tosiaan ihan kaikkea ei ole kanttia itse tehdä.

 

Sylinterit näyttäisi olevan ihan ok, männät reilusti karstassa, sekä ainakin 3. männässä löytyi pientä syöpymää päästä kun soodalla puhalsin. Tästä päästäänkin siihen, että jos muuten rempataan perusteellisemmin, niin pitäisköhän ostaa myös uudet sylinterit+männät?

 

Tähän on joskus remonttia tehty, lohko on 1300, F0067..., kaikki muut osat alkuperäistä 1500 vuodelta -67. Eli jos päädyn ostamaan uudet sylinterit ja männät, niin 1500 vai 1600, kumpi viisaampaa? Kannet on yksireikäiset. Vauhtipyörä on 12v hammastuksella, 180mm kytkimellä, ja kytkin menee myös uusiksi mutta pysyy 180 millisenä, vaikka tässä vissiin pitäisi olla 200mm.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...