vesav Posted June 20, 2017 Share Posted June 20, 2017 (edited) Hoi! Onko laatikkoguruja kuulolla?? Swing laatikon vetarien indexointi? Onko tarpeen ja miten kuuluis olla? siis vetarit kun menee puolikuihin niin sitten ku vetari laitetaa pakettina rattaan kanssa perän sisään niin miten kuuluu olla vetarien lattapäät suhteessa toisiinsa? 90astetta vai samassa linjassa?? vai onko marginaaliasia ja yhdentekevää? Itse kun asiaa pohdin niin laittaisin linjassa, jotta veto olisi tasainen molemmilla renkailla vai aiheuttaako tämäntyyppinen nivelratkaisu samanlaisen sykkivän momentin kuin perinteinen ristikkonivel esim kardaanissa? Edited June 20, 2017 by vesav Quote Link to comment
peruskallio Posted June 20, 2017 Share Posted June 20, 2017 Hoi! Onko laatikkoguruja kuulolla?? Swing laatikon vetarien indexointi? Onko tarpeen ja miten kuuluis olla? siis vetarit kun menee puolikuihin niin sitten ku vetari laitetaa pakettina rattaan kanssa perän sisään niin miten kuuluu olla vetarien lattapäät suhteessa toisiinsa? 90astetta vai samassa linjassa?? vai onko marginaaliasia ja yhdentekevää? Itse kun asiaa pohdin niin laittaisin linjassa, jotta veto olisi tasainen molemmilla renkailla vai aiheuttaako tämäntyyppinen nivelratkaisu samanlaisen sykkivän momentin kuin perinteinen ristikkonivel esim kardaanissa? Laita vaikka samaan suuntaan, ei ne ekan kurvin jälkeen enää linjassa ole:) Sitä kutsutaan Tasauspyörästöksi, sallii niiden vetareiden pyöriä eri vauhtia suhteessa toisiinsa... 1 Quote Link to comment
vesav Posted June 20, 2017 Author Share Posted June 20, 2017 Et usko kuika paljo mä juuri nyt nauran ittelleni!!!! :D Ei sais liikaa miettiä... :) Jotta koko topikki ei meneisi ihan hukkaan niin mitä maasturien kanssa pelleillessä oppinut ristikkonivelistä j niiden linjauksen yms tärkeydestä hyvä video joka selventää asiaa muunmerkkisissä laitteissa... https://youtu.be/Idk3BVDVHq4 Voi joku muukin oppia jotain... Vetäydyn nyt takaisin tallinuumeniin viettämään virtuaalihiljaisuutta... :D Quote Link to comment
Anpu Posted June 20, 2017 Share Posted June 20, 2017 (edited) Mun ghian kasaaja AmericanJoe ei ollut tätä videota nähnyt, oli meinaa kulmat niin pielessä että. Ohjaus oli hieman kulmikkaan oloinen. Edited June 20, 2017 by Anpu Quote Link to comment
Recommended Posts