Jump to content

Swing lootan vetarien indexointi perän sisällä


Recommended Posts

Hoi! Onko laatikkoguruja kuulolla?? Swing laatikon vetarien indexointi? Onko tarpeen ja miten kuuluis olla? siis vetarit kun menee puolikuihin niin sitten ku vetari laitetaa pakettina rattaan kanssa perän sisään niin miten kuuluu olla vetarien lattapäät suhteessa toisiinsa? 90astetta vai samassa linjassa?? vai onko marginaaliasia ja yhdentekevää? Itse kun asiaa pohdin niin laittaisin linjassa, jotta veto olisi tasainen molemmilla renkailla vai aiheuttaako tämäntyyppinen nivelratkaisu samanlaisen sykkivän momentin kuin perinteinen ristikkonivel esim kardaanissa?

Edited by vesav
Link to comment

Hoi! Onko laatikkoguruja kuulolla?? Swing laatikon vetarien indexointi? Onko tarpeen ja miten kuuluis olla? siis vetarit kun menee puolikuihin niin sitten ku vetari laitetaa pakettina rattaan kanssa perän sisään niin miten kuuluu olla vetarien lattapäät suhteessa toisiinsa? 90astetta vai samassa linjassa?? vai onko marginaaliasia ja yhdentekevää? Itse kun asiaa pohdin niin laittaisin linjassa, jotta veto olisi tasainen molemmilla renkailla vai aiheuttaako tämäntyyppinen nivelratkaisu samanlaisen sykkivän momentin kuin perinteinen ristikkonivel esim kardaanissa?

Laita vaikka samaan suuntaan, ei ne ekan kurvin jälkeen enää linjassa ole:)

Sitä kutsutaan Tasauspyörästöksi, sallii niiden vetareiden pyöriä eri vauhtia suhteessa toisiinsa...

  • Like 1
Link to comment

Et usko kuika paljo mä juuri nyt nauran ittelleni!!!! :D

 

Ei sais liikaa miettiä... :)

 

Jotta koko topikki ei meneisi ihan hukkaan niin mitä maasturien kanssa pelleillessä oppinut ristikkonivelistä j niiden linjauksen yms tärkeydestä hyvä video joka selventää asiaa muunmerkkisissä laitteissa... https://youtu.be/Idk3BVDVHq4

Voi joku muukin oppia jotain...

 

Vetäydyn nyt takaisin tallinuumeniin viettämään virtuaalihiljaisuutta... :D

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...